Dags att anta utmaningen



REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv i en blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Sedan väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn längst ner i sin "Utmanad"-blogg. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras Gästböcker för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag har en gång, tillsammans med min vän Ulrika, rullat ut en toapappersrulle längs asfaltvägen för att mäta den, för att se att längden stämde med vad som stod på förpackningen. Faktiskt både Lambi och Serla -och Nej, jag gjorde det inte till något skolarbete eller dylikt utan helt enkelt för att jag och min vän Ulrika tyckte det var intressant. Minns inte exakt vad resultatet blev men en rulle var faktiskt hela 2 meter för kort!

2. Jag har liftat med en fransk lastbilschaufför från Örnsköldsvik till Umeå. Det var jag och min då trogne partypolare Jojja som liftade hem från något galet partaj i Övik. Fransmannen stannade, och vi förstod inte mer än att han bara skulle till Bureå. Där stod vi i flera timmar utan att komma längre, och när vi gick in på kiosken så var chaffisen där och handlade, han frågade om det inte kom några bilar ("pas de voitures?") och vi fick förklara på knagglig franska att det inte var någon som ville ta oss vidare. Snäll som han var så sa han åt oss att hoppa in i lastbilen och skjutsade oss hela vägen in till Umeå. Och vi kan nästan säga till 100% att han tagit sej en och annan hutt dessförinnan. FARLIGT.

3. Jag blir väldigt sällan arg. Kan inte minnas att jag varit rasande förbannad någon gång. Däremot blir jag lätt ledsen, besviken, sårad och obekväm. Men arg? Nej, det vet jag nästan inte hur det känns.

4. Det finns inget som gör mig lugnare, mer harmonisk och svävande som norrskenet. Jag kan titta upp mot skenet som drar över himlen tills det slutar. Det är så magiskt vackert!

5. När jag är riktigt hungrig kan jag förlora humöret och bli riktigt tjurig. (inte arg). Då vill jag helst att Fredrik inte ska prata med mig över huvudtaget.

6. Varje kväll innan jag somnar går jag igenom minst 5 olika scenarier där Liam på ett eller annat sätt blir dödad eller allvarligt skadad, antingen av mig eller av andra. Söndertuggad av hundarna, jag tappar kniven på honom, spiller kokhett vatten över honom, kliver på på hans huvud, tappar honom i golvet, rullar över honom på natten, han slutar andas om natten, dödad i bilolycka och det värsta hittills; ETT FLYGPLAN KRASCHAR IN I VÅRAT SOVRUM. Det är fruktansvärt jobbigt men ingenting jag kan hindra. Snart har jag väl gått igenom allt?

Jag utmanar följande:
http://Mariat80.blogg.se
http://lenainaction.blogspot.com
http://jihinni.blogg.se
http://rutan81.blogg.se
http://carli.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Maria

gaaah vad svårt, måste klura på den!!!ha ha roliga saker du har gjort :-) föstår det där m att du går igenom olika scenarier innan du somnar lika för mig men jag har mer såna där tvångstankar att om jag inte gör det innan jag går å lägger mig så kommer Ebba försvinna osv...knasigt....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback