Mina planer gick i stöpet.

Jag hade hittat världens intressantaste utbildning, precis varenda kurs kändes hur roligt som helst och det kändes som att jag var ämnad för utbildningen. Idag satt jag och kollade upp hur mycket det skulle kosta att pendla till sthlm och hur lång tid det skulle ta. Med all fakta insåg jag att det kanske var dags att tänka om. Bara pendlingen skulle gå på ca. 2500-3000 kr och iofs så är väl det ungefär samma summa som går åt till bensin i månaden, men det skulle också gå åt minst 3 timmar om dagen till buss och tågresor. Nej, de timmarna kan jag spendera hemma med min son istället. Det är ju bara det att jag verkligen vill gå den där utbildningen. Men om jag känner mig själv rätt så skulle alla de här pendlingsresorna bara göra mig stressad. Jag har hittat en ny utbildning!
Jag tror att den utbildningen egentligen passar mig lika bra. En datautbildning på Uppsala Universitet, dit jag tar mig på en halvtimma, och med betydligt mindre summa pengar. Det känns bra, faktiskt. Dessutom fattas det massor av datavetare i hela landet, och det gör inte saken sämre. Men ändå, så tänker jag på den där utbildningen i medieteknik som verkar så jädrans intressant. Nej, nu ska jag förtränga den och tänka framåt!
Jag längtar så otroligt mycket efter att få börja läsa igen, och matematik och data är nog de ämnen jag gillar bäst. Så det här blir kanon. UU, here I come!


Kommentarer
Postat av: jOH

Gud vad roligt för dig att du ska börja plugga lite!! Kommer du ju också ha kårleg, då kan vi gå ut å äta å dricka billig tillsammans=) Hoppas allt är bra med dig/er annars.. Jag och Daniel skulle nog också till Lotta å Daniel på sista april, ni skulle dit ni med va? I så fall ses vi ganska snart=) Kraam påre!

2007-04-04 @ 18:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback