Första föräldraträffen och sömnlösa nätter.

Inatt sov Liam för första natten på en vecka. Nu har jag börjat förstå det här med att sova dåligt som småbarnsförälder. Liam har ju från första början sovit som en ängel om nätterna, om inte annat hela förmiddagar. Den här veckan har jag varit som ett öken. Trött och gråtfärdig. Liam har kliat och kliat i munnen om nätterna men nu verkar det ha gett med sig. Inatt sov vi båda som två små griskultingar. Igår var vi på första föräldraträffen, riktigt trevligt tyckte jag. Roligt att komma sig iväg och träffa andra mammor, det blir lätt lite träligt att bara vara hemma ensam. 5 små grabbar var det i gruppen och 3 flickor. Vi gick dit tillsammans med Maria och Ebba, skönt att känna någon sen tidigare. Idag har Liam haft tjej-besök av Maja och hennes mamma Veronica. Det var jättetrevligt, och jag hoppas på flera träffar. Blir säkert bara roligare och roligare ju äldre de blir, för idag så tittade Liam knappt på Maja fastän Maja var riktigt intresserad ett tag och försökte flörta men han var fast besluten att spela svårflörtad.
första dejten
Första dejten

Ikväll är det dags för andra försöket att lämna honom ensam med farmor och farfar. Jag hoppas att det går bättre den här gången, och jag måste säga att jag gruvar mig rätt mycket. Men man måste ju försöka, blir nog bara värre om man väntar för länge. Dags för bodypump igen ikväll, är rejält peppad. Dessutom vägde jag mig igår och tänka sej - jag väger nu under 60 igen! härligt. nu ska jag bara fortsätta med promenaderna och träningen så ska jag nog lyckas gå ner alla kilo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback