SAKNAR SKRATT

Idag frågade jag mej själv -när skrattade jag senast? Och då menar jag att tjuta av skratt, att skratta hejdlöst tills man kiknar, ligger dubbel. Evigheter sedan. Och med det vill jag inte få er att tro att jag är deprimerad eller less på livet, nej jag skrattar varje dag åt mitt charmtroll till son. Det jag vill komma fram till är att jag saknar den tiden när man asgarvade med sina vänner -som man träffade varenda dag. När man hade intern-skämt som ingen fattade men som man kunde skratta tills man grät åt. Jag har tusentals sådana minnen från förr. Men varför verkar allt bli så mycket allvarligare när man blir äldre? Självklart växer man på sej och är inte lika barnslig, ja vi var nog rätt barnsliga på den tiden. Men man hade ju så mycket roligare? Varför ligger man inte dubbel på golvet längre åt töntiga småsaker? Bara för att man blir vuxen måste man väl få skratta? Jag känner mig som sveriges tråkigaste människa. Helt humorbefriad och allvarsam...

Samtidigt som jag drömmer mig tillbaka till den fnittriga tiden är jag glad att jag är där jag är just nu. För fastän vi hade så roligt finns det nog ingen tid som så många tårar fällts. Och nu mår jag bra - men skrattar mindre, kanske bra att livet är mer balanserat nu.

Lena - vill du mata apan någon gång igen? Hva skjer a?
Frida - Kedjan, gick den av?
Johanna - "Tu es un ange" när vi var kung, kung, kung vid vägen.
Ingela - Här vet jag inte vart jag ska börja, men jag såg en riktig gaykille idag, du skulle dött.
Peter - Hey baberiba :)
Mia - Dra åt helvete HEJDÅ ;)
Ulrika - ´På med pannlampan så går vi ut och mäter toapapper. får får får.
Gamla klassen - "Ja då kommer han med mustaschen"


Vill du skratta med mig?


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jag vill skratta med dej hjärtat!

Dra åt helvete, HEJ DÅ!


:)

Postat av: Anonym

Håller med om det där helt o fullt.
Hur länge sen är det inte som man ASGARVADE? Säger som du, skrattar gör jag ofta, men inte som förr. Men livet ändras-bara att acceptera!
O vilken SÖT bild på Liam när han somnat med pappa som kliar tandköttet.
kram

2007-02-18 @ 22:40:06
Postat av: Pappa

Jag älskar dig mitt lilla hjärta!!!
Hoppas att ni sover skönt där hemma, klockan är nu 02.05 och jag önskar att jag låg i sängen med mina 2 älsklingar..... Jag kommer och kryper ner om 5 timmar, tusen pussar

2007-02-19 @ 02:01:36
Postat av: Lena Larsson

Hej Issa! Det är så roligt att läsa och se dina fina bilder! Känner mig lite skamsen då jag inte kommenterar dina inlägg =)
"Här kommer han med mustaschen
och bugar och ber om en dans
Här kommer han med mustaschen
dom andra dom har ingen chans" Lalalalalalalalalalalalalalala =)

2007-02-19 @ 12:13:59
Postat av: Anna

Knock knock knocking on heavens door ;)
Kramar från norr!!!

2007-02-19 @ 16:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback