[En bok för alla småbarnsmammor]

Jag läser just nu en bok som jag anser att alla mammor med
lite humor bör läsa. Jag skrattar i princip ALDRIG högt om jag
ser på film själv, eller om jag läser nåt kul. Jag behöver nån
att skratta tillsammans med, annars sitter jag mest bara och småler
lite. Men den här boken är något extraordinärt. Jag skrattar högt
och hysteriskt varje gång jag öppnar boken, för den är ju så
makalöst rolig.
Bild lånad från adlibris
Ur boken:
"Utdrivningsskedet låter som exorcism. Och är det nästan också.
Visste du att barnets huvud vrider sig tre gånger under själva förlossningen?
Det framgår inte av den bok jag läser om kroppen vrids med eller
om det bara är just själva huvudet, och jag tror inte att jag vill veta.
Vissa saker fattar man ju ändå själv. Som att man inte behöver daska ungen
i baken för att den ska ta sitt första skrik det räcker med att
den får se sin mamma efter 18 timmars krystvärkar."

Kommentarer
Postat av: Malla

Jag brukar inte heller skratta högt, men jag minns att jag gjorde det väldigt ofta när jag läste den där boken. Jag minns också att jag hela tiden ville berätta för min omgivning vad jag läste, så det blev ofta högläsning, haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback