[Språkutveckling]

Imorse fick jag uppleva nånting som jag tyckte var så roligt.
Kanske inte verkar så mycket för världen, men jag tyckte det var
sååå gulligt. När vi låg i sängen nyvakna började Liam fråga om
Tilde kunde säga saker.
-"Tilde kan du säga Tilde?
-"Tie"
-"Kan du säga Liam?"
-"ia"
-"Kan du säga mamma?"
-"mamma"
-"Kan du säga pappa?"
-"pappa"
-"Kan du säga Mille?"
-"Mie"
-"Kan du säga min?"
-"miin"
-"Kan du säga tack?"
-"ta"
-"Kan du säga här?"
-"hä"
-"Kan du säga bajsa?"
-"bajsa"
-"Kan du säga mat?"
-"ma"
-"Kan du säga titta?"
-"titta"
Därefter säger Tilde
-"tatto"
Varav Liam säger:
-"Just det Tilde, traktor!"

Ja, det fantastiska tycker jag är att Liam kan varenda ord som Tilde
har lärt sig och han förstår allt hon säger så bra. Säger hon tatto
så vet han att hon säger traktor. Häftigt!

Kommentarer
Postat av: Eli

Åh va härligt o underbart!!!

Så roligt när man hör det så tydligt!!

Det är så roligt med alla ord som man tycker sig tyda, kommer mer o mer varje dag. Men det blir ju såklart tydligare när de säger efter sådär! =)

Kram

Postat av: Ingela

Vad bra att brorsan har språk träning med lillsyrran ;)..gulligt

2010-12-12 @ 19:57:56
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: jessica

Visst är det häftigt? Felix är som en papegoja här hemma nu ;)

Kram!

2010-12-12 @ 22:34:13
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback