[Liam-ledigt]

Liam sover i 3 timmar idag. 3 timmar! Förstå hur trött han måste ha varit.
Min stora lilla kille. Aldrig vill jag att han blir stor. Strax efter 14 kom han
ut från sängen och såg ut som att han inte visste vart han skulle ta vägen
riktigt, han var nog förvånad själv av att han somnat. Söta skrutt.

Nu ska han sova hos farmor och farfar i natt. Jag är en förälder som njuter
av sånt. Så klart är det tomt och så klart saknar jag honom, och visst tycker
jag att det är mysigt att lägga honom och att kliva upp med honom.
Men det gör jag ju varje dag! Att bara sitta i soffan efter middagen, att sova
en stund längre på morgonen, att inte gå upp mitt i natten, att bara vara.

Ja, sån är jag. Vissa föräldrar vill inte lämna ifrån sig sina barn, tycker att det är
fel och att om man skaffar barn ska man minsann kunna ta hand om dem.
Jag tycker ingenting om hur andra väljer. Vill man inte lämna ifrån sig dem
ska man inte göra det. Men man är ingen sämre förälder om man ibland bara
vill ha en paus från dem. Att man lämnar ifrån sig sina barn betyder ju inte
att man inte klarar att ta hand om dem.
Imorgon när Liam kommer hem är jag ju en ännu bättre mamma?
Så länge barnen har det bra där dom är så är det ju en win-win situation.
Dessutom har han en farmor och farfar som njuter också.
Trippel-win.


Kommentarer
Postat av: eli

Håller med dig fullt ut!!! Saknar barnen när de är borta en helg tex, men njuter samtidigt. Och när de kommer hem igen så känner jag mig som en mkt bättre mamma! =)

kram

Postat av: jessica

Helt rätt!! Man får faktiskt tycka att det är skönt att lämna bort barnen(tycker jag)..

Jag skulle mer än gärna ha en barnfri dag/helg snart,man behöver det!!

Kram o Njut!

2010-01-09 @ 20:39:09
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/
Postat av: Fia

Människor tycker så jädra mycket om allt jämt! Man ska göra det som är bäst för en själv och sin familj. Visst tjejerna har bara sovit borta typ en natt sen dom kom MEN det är för att VI inte vill det. Och det reagerar folk på också... Tydligen gör man alltid fel på ngt sätt i andras ögon.



Dock har jag märkt nu att tjejerna blivit så stora så att dom VILL vara ensamma med mormor och morfar. Idag när vi åkte på hockey fick vi knappt ett hej då! asg :-D Så nu snart blir det nog lite "sova-borta-nätter" för dom!

2010-01-09 @ 22:29:36
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: mormor

Önskar man bodde nära så vi kunde också få låna honom en natt ibland. Kram

2010-01-10 @ 06:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback