2006/2007

Så har det hänt igen, ett helt år har passerat, och man tänker oj, vad fort det har gått.

MEN till skillnad från tidgare år då jag konstaterat att jag har banne mej inte åstadkommit mycket under det här året heller, kan jag i år med stolthet konstatera att iår, har jag lyckats med en hel del.
Jag tror faktiskt att det är möjligt att göra en lista på vad jag gjort under 2006:

1. Jag tog det stora steget och flyttade 50 mil hemifrån, till en ny stad, nya människor och ett nytt jobb. Den 20:e januari 2006 packade jag två resväskor med kläder för att flytta ihop med Fredrik "på prov". Och se hur det gick sen..... :) Iallafall, var det den värsta bussresa jag någonsin upplevt och redan då satt jag och funderade på om det var ett tecken på att jag kanske borde stannat kvar hemma. Det var den värsta snöstorm jag upplevt, och bussen var stående i Hudiksvall i 6 timmar, på grund av all snö. Plogbilen var fast bakom oss, på grund av den geniala uppfinningen MITTRÄCKET. 12 timmar senare var jag framme i Uppsala, trött och sliten. Väl framme blev jag väl omhändertagen av min blivande sambo med familj, och jag kan med gläjde säga att det blir jag än idag.

2. Ett par månader därefter insåg jag att jag var gravid. HJÄLP. Det var inte tänkt så, och tankarna snurrade runt runt. Men liksom med allt annat fanns det en mening i det också. Vi skulle bli föräldrar. Trots att vi bara var "par på prov" hade inget någonsin känts så RÄTT. Och jag kan tillägga att vi inte ångrar det en sekund! =)


3. Under hela året har jag haft jobb på Ramsjö Förskola där jag stormtrivts. Jag hade sån tur som kom in bland alla dessa underbara människor. Att ha ett jobb är guld värt, och att få jobba med människor man tycker om är en stor bonus.


4. I augusti började det sina med vikariejobb, och jag tog beslutet att det var dags att ta körkortet. Nu var rätt tidpunkt, även fast jag bävade mig inför att åka iväg två veckor. Två veckor ensam med en stor mage. Dessa två veckor var viktiga för mej. Dels för att bevisa för mej själv att jag, gravid och känslig klarade mej helt ensam. Jag klarade till och med att köra bil! Jag träffade några människor som gjorde starkt intryck på mej, och det är människor jag sent kommer att glömma. Även om jag inte har någon kontakt med dessa människor har de påverkat mej på olika sätt. Vid varje möte har man en chans att utvecklas, ta lärdom, och det gjorde jag. Två veckor senare åkte jag tillbaka för att köra upp, jag klarade det ! Såhär i efterhand är det fruktansvärt skönt att ha det där körkortet i plånboken. Nu finns det absolut ingen tid för att ta körlektioner.

5. Den 7:e oktober fick jag en ring på mitt finger. KÄRLEK. Jag är förlovad med den vackraste människan på jorden.

6. På farsdag kom den absolut största gåvan någonsin. Liam föddes den 12:e november. Det finns inga ord till att beskriva glädjen över att ha blivit mamma. Han är det största som hänt mej, och jag har utvecklats enormt. Det var sant som alla sa, att det inte går att förstå den kärlek man känner för sina barn innan man själv upplevt det. Nej, jag hade aldrig kunnat föreställa mej att det kunde finnas SÅHÄR starka känslor inom en.

Så... det har varit det bästa året hittills i mitt liv! Jag stormtrivs i Björklinge, med ny familj och vänner. Med det vill jag inte säga att jag inte har något kvar här hemma. Jag SAKNAR mina vänner, min familj och mitt "hem". Önskar att det inte skiljde oss så många mil åt, men nu gör det det och det är bara att göra det bästa av det. Två av mina närmsta vänner har också flyttat till Uppsala, och det är så roligt ! Sen har jag under 2006 träffat min Mia två gånger. Alldeles för sällan, men två gånger är mer än inget!

2007
Så, nu när 2006 varit ett så pass händelserikt år bävar jag mig lite för att 2007 ska bli ett sånt år där jag återigen inte lyckas åstadkomma så mycket. Jag antar att med en liten Liam i familjen kommer inte något år att bli händelselöst. Några nyårslöften har jag lyckats knåpa ihop, även om det är dumt att avge löften på just nyårsafton. Det är ju just de löftena man aldrig håller, men att avge ett löfte på en vanlig vardag vore ju inte så speciellt. Så, här kommer dom:

*Inte börja snusa igen. Även om jag varje dag längtar efter en prilla är det inte värt det.

*Gå ner i vikt. Jag har 6 kilo kvar till dit jag startade. Jag SKA komma i alla mina kläder igen, och jag ska inte köpa några plagg i en större storlek.

*Sluta äta godis och sånt. Choklad är ett undantag, för det tänker jag inte leva utan.

*Jag ska börja plugga. Har mina funderingar på utbildning men återkommer angående det.

*Jag ska skriva en något intressantare blogg.

*Jag ska lära känna nya människor och solla bort de som bara tar och aldrig ger.

GOTT NYTT ÅR KÄRA VÄNNER


Kommentarer
Postat av: josefin

gott nytt år vännen! =) Hoppas vi ses snart! puss och kram

2007-01-01 @ 15:02:58
Postat av: Nina

Vilket klokt inlägg!
Gott nytt år, hoppas att gårdagskvällen var trevlig!
Kram Nina

Postat av: Maria

GOTT NYTT ÅR på er!!
Hoppas att ni har det bra där uppe!
Många kramar!!!

2007-01-01 @ 17:25:57
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Lenis

ÄLSKADE VÄN, JAG SAKNAR DIG! Kom hem till Uppsala snart! jag vill mysa med dig och bebis. kärlek i stora lass

2007-01-02 @ 18:55:15
Postat av: Maria

Grattis till ett händelserikt år och God fortsättning på det nya året!!!

2007-01-02 @ 21:43:59
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: Nina

Jag har utmanat dig i min blogg!
Kram Nina

2007-01-03 @ 19:05:58
URL: http://mammanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback