30 veckor och 3 dagar...

...dvs 9 veckor och 4 dagar kvar!

Tiden har gått fort, otroligt fort. Ändå känns det som att det är en evighet kvar.... fast jag vet, att tiden som återstår kommer att flyta på den med. Än så länge mår jag bra, och jag njuter av min stora mage. Varje spark gör mig glad, påminner mig om lycka och får mig att le. Vi är inte riktigt överens om nätterna, det är lite komplicerat att sova två i en kropp ibland. Hittar jag en skön ställning, så blir jag med största sannolikhet förr eller senare rejält kickad och får vända på mig igen. Men det är klart, vem vill bli klämd mellan madrassen? ;) Det börjar bli svårt att andas också, lungorna får mindre plats, det känns.

Jag längtar efter att bli mamma, så oerhört mycket. Det är otroligt vad man växer under tiden man är gravid.


Kommentarer
Postat av: Mirjam.

För mej är känslan så enormt svår att förstå, att vara gravid, att man helt plötsligt börjar se saker och ting ur ett annat perspektiv. Men även jag vill känna den känslan en dag, få brinna som du gör. Även om jag som din vän brinner för din lycka, som rent automatiskt blir min lycka, så kan den lyckan nog aldrig väga mer än den som blivande mamma.

Jag finns här, varje andetag du tar. Och ditt barn är min bästa väns barn - ett barn jag aldrig kommer sluta älska, lixom jag aldrig kommer sluta göra med dennes mamma - du!


Kärlek!

2006-09-03 @ 21:39:43
Postat av: Carolin

Hejsan hoppsan...
Det där med att sova är juh inte det lättaste..
Det märker jag redan nu ca 10 veckor efter dig...
Men det slutar väl med att man sitter och sover till slut..
Men det går nog det med...

Det är nog naturens sätt att förbereda oss för alla dom sömnlösa nätterna som komma skall.. =)
Vi får se hur det går...=)

Kram på dig och lill*n

2006-09-04 @ 11:01:53
Postat av: Maria

Heeje! Måste ju skriva en liten kommentar också :)
Åå vad jag känner igen mig i det du skriver, nätterna e väl det som e jobbigast med att vara gravid,man vaknar aldrig utsövd och det finns ingen sovställning som är RIKTIGT bra..Men det är små detaljer vi får stå ut med i väntan på våra små bebbar :) *längta*
Kraam!

2006-09-04 @ 11:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback