Fest på pollax.

Veckan har gått otroligt fort, och vi har hunnit med en repetitionskurs i matte +sluttest, nationsrunda, brännboll, en massa massa lekar, uppdragsplanering, grillning, och fest. Jag har varit dålig på att vara med om kvällarna, men det är ju så om man har barn att man vill gärna hinna träffa dom också :) Våra faddrar är fantastiska. Hjälpsamma och otroligt snälla! Till och med generalen, vice generalen, överkonstapeln och konstaplarna har visat sig varit riktigt goa fastän dom första dagarna aldrig log och försökte se hårda ut. Det är skönt att man redan känner sig som en i gänget, men jag bävar för hur jag kommer vara efter 3 år på dvp :)
Igår gick vi en lång rund på stan för att se vart alla nationer låg. I parker runtomkring fanns noll-kå och hade uppdrag som vi skulle utföra(poäng sätts under hela två veckor), tror att vi lyckades samla ihop hyfsat med poäng.

Efter det cyklade vi till Flogsta(jag fick skjuts), och där samlades vi dvp:are med civilingenjörerna i it, och grillade, drack öl/cider och hade lite lekar. Sen drog vi tillbaka till Pollax, gick till öltältet och dansade och hade kul. Noll-kå lärde oss alla dvp-dans-moves, haha, "leta nycklar på hög hylla", "afrikansk kvinna", "plocka svamp", "plocka äpplen", "spela pingis", "hur stort är ett kylskåp?". Det var riktigt roligt att se hela generalen och co shakea loss! :)

Efter ett samlades vi i vårat lilla dvp-tält med soffor och kom vattenpipan fram. Jag knatade ner till busstationen och tog 02.20 bussen hem, var riktigt skönt att dimpa ner i sängen då kan jag lova! Liam har sovit hos farmor och farfar inatt så jag behövde inte ens gå upp imorse, skööönt! Dock så sov jag inte så länge som jag hoppats på, men varför sova när man kan göra andra saker i lugn och ro? :)

Idag/ikväll är det lekar och fest med teknologerna, men jag tänker ha en lugn, mysig hemmakväll med Liam. Åh vad skönt det känns, har knappt träffat honom på hela veckan, så nu ska jag slänga mig in i duschen och cykla ner och pussa på han! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback