Husvisning.

Idag var jag och Fredrik på vår första husvisning. Egentligen har vi nog inte råd att köpa hus, inte med de villapriser som råder här i Björklinge. Men, vi har dock ett dilemma. I en tvåa kommer vi inte att få plats om vi får ett till barn. Det är redan väldigt trångt måste jag säga, jag är otroligt trött på denna lya på 60kvm. Jag står nästan inte ut här. Att få en större lägenhet är i princip omöjligt, om man inte stått i bostadskö i 5 år. Och dessutom skulle en större lägenhet medföra en hyra på ungefär 6000 i månaden och det känns lite som att slänga pengarna i sjön faktiskt. Vi tittade iallafall på ett hus, för titta får man alltid göra, har jag hört :)

Huset hade legat ute länge och var inte sååå högt som andra hus som är till salu, så varför inte kolla på det.
Utropspris på 1550000. Och jag kan säga att det priset är man galen om man betalar! Renoveringskostnader på ett par hundra tusen får man också lägga till, och till det priset är vi inte intresserade. Hade inte huset kostat så jädra mycket var det helt klart ett mysigt hus, med en jättefin tomt. Nåväl, vi kommer nog att överleva ett tag till i lilla lyan. Nu har vi iallafall varit på en husvisning tillsammans!

Idag har jag varit till stan med svärmor och Lotta. Vart bara handling på Ica Kvantum men det var skönt att komma hemifrån ett par timmar. För som sagt är jag lite less på att vara i lägenheten :)
Imorgon bär av till stan igen för att shoppa födelsedagspresent till svärmor som fyller år idag men som ska firas imorgonkväll.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad kul att titta på hus=)..förstår vad du menar med lägenheten,syrran bodde i en likadan förr.de är ju inte överdrivet stora direkt...ha de bra Kram

Postat av: Ingela

hej igen!Vad fin bakgrund du har nu då;)fixar o trixar på flitigt du..hur gör man för att ändra/byta?
Trevlig helg på Er

2007-08-10 @ 21:52:18
URL: http://rutan81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback