En stressig tillvaro.

Ikväll är en sån kväll jag skulle vilja skriva om något viktigt, något klokt. Men allt som snurrar i mitt huvud är kongruens, matriser, determinanter, vektorer, parallellogram, ortogonalitet, polynomdivision, största gemensamma delare och andra matematik-termer. Hur ska jag få allt att gå ihop innan tentorna? Hur ska jag hinna plugga till båda tentorna? HUR? Varje morgon när väckarklockan ringer har jag precis hållt på att löst något mattetal i sömnen. Detta bådar inte gott. Förmodligen är jag en av få som sitter och räknar matte flera timmar i sträck på en fredagkväll. Jag skulle inte heller ha gjort det om jag inte varit tvungen.

math sucks right now.

Jullov. jullov. Det klingar fint i mina öron. Men innan dess, får jag ägna mig åt matte dygnet runt.

Håll tumme och tå för mig, snälla!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tjao Issa!
Jag tror att det kommer att gå jättebra för dig på tentorna!!! Tror inte att det behövs men för att du vill så håller jag tå och tumme för dig! =) Jullov låter ju jätteskönt =)
Kram kram från Norr

2007-12-08 @ 14:34:16
Postat av: Lena

Du är så duktig! Och ingen är stoltare över dig än jag!

Postat av: Mirjam

Jösses, alla mattetermer du räknar upp låter för mej helt obegripliga. Du är ju en stjärna gumman, det kan ingen ta ifrån dej. Och för att inte glömma hur ensvis du är! Det här tar du med storm!

2007-12-09 @ 06:15:47
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Emma

Jag håller alla mina tår och tummar för dig. Saknar dig, trots att vi såg alldeles nyligen!KRAMAR!!

2007-12-10 @ 17:11:02
URL: http://onlyfortheweak.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback