RECEPT PÅ UNDERBART JULGODIS!

 

Himmelsk bananfudge ca 60 bitar

100 g skumbananer (ca 20 st)
4 dl strösocker
2 dl vispgrädde
100 g smör
300 g ljus blockchoklad

Gör så här:
Klipp skumbananerna i små bitar.
Blanda bitarna med socker, grädde och smör i en gryta. Värm på svag värme tills allt har smält. Höj värmen något om skumbananerna inte vill smälta.
Låt smeten sjuda på svag värme under ständig omrörning i ca 10 min.
Rör ner chokladen, bruten i bitar.
Tag kastrullen från plattan, rör om kraftigt tills massan svalnar något och får en ljusare färg.
Häll upp smeten i oljad form, ca 20 x 30 som.
Låt fudgen stelna, skär sedan i lagom stora bitar.
Förvara kallt!


Dessa godisar är enormt goda, och lätta att göra! :) try it!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej älskade. Visst har du fått det där receptet av mig? Nu har jag jobbat klart innan jul, så nu ska jag också börja mysa! Rings senare. Älskar dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback