Spenderarbyxor på!

Idag har vi shoppat. Så roligt att komma hem med lite nya, användbara prylar.
Det blev:
*En ny dvd.
*En videokamera
*Radio till köket
*Lite nya pennor, post-its, och block inför våren.
*Tröjor till Liam
*Och lite annat småplock.

Nu återstår bara att koppla in den där förbaskade dvd:n och digitalboxen från telia. Tyvärr har vi dock stora problem med våran Lcd-tv, då det knappt går att komma åt bakom för att sätta in några kablar. Har köpt s-videokabel, som jag inte får in. Känns som att den inte passar i uttaget bakom tv:n, men antagligen gör den det. Egentligen skulle vi behövt komponentkablar men till min stora glädje hittade jag på sibas hemsida en scartkabel som var anpassad att ha till Lcd-tv m.m så imorgon blir det till att åka in och shoppa en sån. Det finns ju faktiskt inget värre än att gå och vänta på att saker ska börja fungera.  Dessutom har jag ingen handyman när det gäller teknik, utan jag råkar vara den som får styra upp saker och ting.

Bytte en tröja till Liam, och köpte en till jättefin stickad tröja. såååå skönt att man kan börja köpa kläder på avdelningen för lite större barn nu, vilken frihet. Känns som att man kollat på samma kläder hur länge som helst på h&m, dessutom finns alldeles för få tröjor utan huva.

Det är skönt att vara på hemmaplan igen.  Nu kan jag slappna av, för nu har jag fått resultaten på båda tentorna. En 4:a på både, otroligt lättande! Dessutom var jag nära en 5:a på den sista, något jag absolut inte väntat mig!
Skönt att man får lite tillbaka efter att man tillbringat så många timmar framför böckerna. Nu känns det roligt att börja plugga igen, men jag vill gärna vara ledig några veckor till, och det är jag också!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis, GRATTIS! Vad kul att du klarade bägge tentorna :-)
Vad kul med en videokamera..vi har också en och de e så kul att kunna gå tillbaka å titta på sen :-)
Kraam!

Postat av: Ingela

Hejsan!Vet inte alls när ÖF öppnar igen..Ja Ebba börjar ju hos sin dagmamma den 8:e,bara en vecka kvar som hon får strosa runt hemma=(..blandade känslor,men det blir nog bra tillslut,bara man får in vardagsrutiner o så..Gott nytt år på er..Kramar från oss

2007-12-30 @ 21:20:12
URL: http://rutan81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback