utmanad av mia!

100 frågor.

1. Tre namn jag lyssnar till:
Bella, Issa, mus.

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Tålamodet och omtänksamheten.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Rastlöshet, och misstänksamhet.

4. Detta är jag rädd för:
Som mia: att mista någon nära.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
skratt, liam, trygghet.

6. Två saker jag absolut inte kan göra?
befinna mig på höga höjder, och förstå barnmisshandel!

7. Detta tycker jag om att göra:
Uppleva Liam. Umgås med människor som ger mig något. Läsa böcker. Studera(inte just nu kanske), skratta, fika.

8. Detta vill jag göra just nu:
Bara vara!

9. Bästa känslan:
Att vara mamma.

10. Värsta känslan:
Ångest.

11. Egenskaper jag vill att min partner ska ha?
Omtänksam, trygg och ärlig!

12. Är jag kär just nu?
Absolut!

13. Jag vill gifta mig:
Kanske, kanske inte.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Få fler barn och barnbarn så småningom. Uppleva misär, för att kunna förstå den. Resa, uppleva andra kulturer. Göra karriär och flytta till hus.

15. Min käraste ägodel:
Liam - är inte min ägodel, annars hade det lätt varit honom. Annars, så är det datorn.

16. Något jag vill ha i present:
En videokamera, så att jag kan börja filma lilleman!

17. Detta har jag på mig just nu:
Svarta mjukisar och en ljusrosa huvtröja.

18. Favoritkläder:
Pyjamas - lätt!

19. Favoritdjur:
Svårt. hund, för deras lojalitet!

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Lugn musik, med för mig tilltalande texter.

21. Favoritlåt just nu:
Lars Winnerbäck - Helande tröst. (heter den så?)

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Just nu, är allt roligt! Algebra 1 mindre roligt men den har jag ju avslutat nu:)

23. Stjärntecken:
Oxe - varmt hjärta, viljestark och med båda fötterna på jorden!

24. En bok jag älskar:
Tisdagar med Morrie.

25. En film jag älskar:
I am Sam.

26. Tv-program jag gillar just nu:
Har tyvärr inte haft tid att se på tv.

27. Favoritdoft:
Liams alldeles speciella doft!

28. Detta äter jag gärna:
Choklad.

29. Dricker helst:
kaffe.

30. Favoritgodis:
Saltlakrits, och geisha.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Zanzibar.

32. Färg på mina ögon:
Blå

33. Hur lång är jag?
158,5 cm

34. Jag tror på:
änglar.

35. Jag spelar:
yatzy på blip.

36. Person jag beundrar:
Mirjam- för hennes klokhet och styrka.

37. Så här bor jag:
Lägenhet i Björklinge, med fredrik, Liam och två katter!

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
2.

39. Det här tänder mig:
Fredrik ;)
40. Det här gör mig avtänd:
killarna på pollacks ;)

41. Min favoritfärg?
Beror på omständigherna. I inredning - beige och nougat. Kläder - svart.

42. Favoritcitat:
If you dont stand for something, you'll fall for anything!

43. En hemlighet jag vet:
en hemlighet är en hemlighet!

44. Bästa present jag fått?
Liam, tusen gånger om!

45. Senast köpta skiva:
En julskiva.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
hm. vet ej.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
magen kanske :)

48. Udda förmåga/egenskap:
Känner på mig vissa saker.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
en katt!

50. Vad lyssnar du på just nu?
mitt eget knapprande på tangenterna.

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Hälsa på morfar, och baka julgodis med Fredrik!

52. Var är dina föräldrar födda?
Mamma i Långsele, och pappa i Myckelgenjö.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Antivirusprogram.

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Har nog ingen favorit!

55. När badade du i en pool senast?
I augusti, på fyrishov.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
kan hända. minns dock inte.

57. Hur många barn vill du ha?
3.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Hiphop.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Nej, är alldeles för dåligt insatt.

60. Vad har du för TV-kanaler?
vet inte, har nyss fått en masas kanaler från telia.

61. Har du åkt moped någon gång?
Ja, dock inte kört!

62. Har du busringt någon gång?
haha, ja det har jag.

63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungyjump eller fallskärm?
Skulle aldrig falla mig in!

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Bulgarien.

66. Har du en egen trädgård?
Trädgård kan jag inte kalla det, men 3 rabatter har jag!

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Hälge.

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Absolut. Den sjunger jag för Liam ibland när han ska sova.

69. Badkar eller duschkabin?
badkar!

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Hooked up.

71. Favoritpizza?
svårt igen! har nog ingen!

72. Chips eller popcorn?
popcorn.

73. Vilken färg på läppstift använder du?
ljusrosa.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
kan man göra det?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, det är inte min grej.

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsinjuice.

77. Vem var den senaste du åt ute med?
Fredrik och Liam, igår under resan!

78. Favoritchoklad?
Geisha.

79. När röstade du senast?
Valet 2006

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
hemma hos mamma, i somras.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
nej, ingen pokal med medalj! :)

82. Är du bra på matlagning?
Sådär.

83. Klarar du att tanka själv?
Ja, det gör jag, men helst får fredde göra det!

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen?
Nej.

85. Pepsi eller Coca Cola?
vet inte skillnaden :)

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nix.

87. Vad var det senaste du handlade?
Godis till tentan.

88. Har du kräkts offentligt?
det har säkert hänt, men kan inte minnas när.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken
Måste svara som mia här, sanna kärleken har jag redan! men jag har hellre min sanna kärlek kvar än blir mångmiljardär!

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja, absolut!

91. Har du ringt något betalnummer?
Ja.

92. Kan man vara vän med sitt ex?
absolut, men det beror lite på.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
hmm... en bra fråga! Ingen aning.

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
nej, det tror jag inte.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Telias tråkiga.

96. Vad har du i din väska?
Inte mycket, väskor är inte min grej! Hellre prylarna i fickorna :)

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Inte innan jag går och lägger mig, men när jag väl lagt mig, så löser jag en sudoku eller två!

98. Vad är du tacksam för idag?
att vara hemma hos mor och far.

99. Var hittade du den här listan?:
Mias blogg!

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Maria, Lena och Eli.

Kommentarer
Postat av: Mia

Åååh en lista :-) självklart antar jag utmaningen(tror att den var till mig iaf.. :-) )
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback