Adjö julen & välkommen nya tv.

Idag åkte julgardinerna och adventsljusstakarna bort. Tänk hur jag längtade efter att få ta fram dem för ett par månader sen. Och så fort julen är över vill man bara bort med allt. Vilken energi vi lägger ner på julen, som bara varar en fjuttig tid. Nu är iallafall de vanliga gardinerna uppe i fönstrena igen, och det känns som en befrielse. Och nästa år, och alla år efter det kommer jag att längta lika mycket efter att få sätta upp de förbaskade gardinerna igen. Efter att ha packat upp alla nya kläder och gallrat ur lite gamla kläder ur Liams garderob kan jag konstatera att han har mer kläder än mej själv. Han äger nu 17 par brallor med tillhörande body eller tröja. Tänk om man hade sån tur, att man fick 10 par brallor under en och samma jul. 

Idag har även vi, som så många andra tagit steget och köpt en sån där fin LCD-tv. Fin är den, och så mycket större. Nu kanske jag slipper leta brillorna så fort jag ska se på film. Tv i sovrummet har vi nu också, lyxigt värre. Imorgon kommer Fredrik att börja jobba igen efter att ha tillbringat 17 härliga lediga dagar tillsammans med mig och Liam. Vi kommer att sakna honom men samtidigt är det skönt att komma in i vardagen igen. dvs, vänta och vänta på att han ska vakna efter att ha jobbat natt och att få tjata i ett par timmar för att få honom ur sängen.

Mor & son


Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Vi älskar er! Tack för att vi fått bli morföräldrar. Det berikar

2007-01-08 @ 09:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback