Raka av håret på din bebis?

det är sant. Det finns faktiskt människor som gör det. Igår var jag ute på familjeliv.se.  Där ser jag en bild på en bebis vars hår är avrakat. Det står också en förklaring till bilden, "rakade av håret p.g.a ojämn hårväxt." Senare ser jag ytterligare en användare som skriver att hon rakat av håret på sin bebis. Är det här ett vanligt fenomen? Själv blev jag upprörd när jag såg barnen. De såg ut som om de vore sjuka, hade cancer eller liknande. Jag skulle aldrig utsätta min Liam för något sådant. Bebisar HAR ojämn hårväxt, mer eller mindre. Det är ju det som är lite av charmen kan jag tycka. Håret nöts när de ligger ner, vilket bara är naturligt. Näe, hujeda mej. Varför?
Jag kan inte komma på något vettigt svar på varför man gör något sådant. Sin egen bebis kan väl aldrig bli finare än vad den redan är? ojämn hårväxt eller inte? Men alla är vi olika. Jag önskar bara att jag på något sätt kunde förstå hur man tänker, men jag kan inte.
 
Nåväl. Idag är fyller Liam 10 veckor. I fredags lämnade jag honom hemma med Fredrik för första gången, under 7 timmar. Det var skönt att komma hemifrån ett tag, att göra något på egen hand, men gissa om jag längtade efter honom!! Han blev så glad när jag kom hem, det var härligt att se. Han var så duktig på att ta flaskan, och det är skönt att det funkar så jag kan pysa iväg några timmar ibland. Inatt kom en decimeter snö. Så ljust och fint ute nu, hoppas det får ligga kvar ett tag. Imorgon kommer pepparkakorna hem från Thailand, ska bli roligt att få träffa dem igen och se om de tycker att Liam blivit nå stor under tiden de varit borta.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med, fattar inte VARFÖR och HUR man kan göra nåt sånt som att raka av håret på en liten bebis?!! Det växer ju ut så småningom..näej usch!!!
Liam 10 veckor....oj oj vad tiden går fort, bara att hänga med :-D
Hoppas på promenix i veckan!!!
Kraaam!

Postat av: Lena

Hej socker. Det verkar helt fruktansvärt att raka av håret på ett spädbarn! Gör du det, lovar jag att köra dig på cykeln till mentalsjukhuset! ;) Längtar efter dig. Ringer imorgon. DU ÄR BÄST! Lots of love!

2007-01-21 @ 21:23:28
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Nina

Håller med dig, att raka av håret på en bebis för utseendets skull kan jag knappt ta in att någon gör, helt sjukt om du frågar mig! Kom förresten på att jag ska höra med dig om du är sugen på me&I-party i februari ( www.meandi.se )vi kan höras mer om det isåfall!
Kram Nina

2007-01-21 @ 23:28:49
URL: http://mammanina.blogg.se
Postat av: .

min lillasyster (5 månader) är världens gulligaste med ojämnthår. den fläcken där det inte är nått hår e ju kanske inte den finaste men häregud, det e ju bebisar vi snackar om. Inte en 10;årig grabb som ska snagga sig !!!

2007-02-20 @ 11:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback