Barns fantasi.

Tänk att en stubbe förvandlas till en skattkista, och i skattkistan ligger en tiger! Och om man hittar skattkistan måste man slänga en pinne på den för att den ska öppnas. Och hur kan du, fröken bara stå stilla när tigern kommer emot oss? SPRING!
Det är egentligen helt fantastiskt. Tänk om vi vuxna också hade den förmågan som barn har.

Tänk om inte den fria fantastin man hade som barn försvunnit med åren, så mycket enklare det hade varit att hitta på rubriker till bloggen!

Jag tar tillbaka det jag skrev igår, det var inte så illa att kliva upp 05.15 och gå till jobbet. Jag hade ju ändå vaknat där nånstans. Rätt skönt att vara hemma kl. 11 och ha hela dagen kvar. Däremot att gå och vanka av och an hela eftermiddagen och vänta på att dagen ska gå är rätt träligt. Imorgon är en sån dag. Naturligtvis blir 2 barn lediga när vi den dagen skulle haft iallafall 6 barn. Nåväl, jag ska inte klaga. Jag tjänar några extra kronor, sparar mammadagar och får uppdatera mig lite på jobbet. Förhoppningsvis får jag jobba lite extra i höst de dagar jag har möjlighet.

Idag kommer mina änglar tillbaka! Åh vad jag längtar. Det kommer att bli helt underbart att få se, röra, krama honom igen. Nu ska jag spela lite yatzy på nätet, något jag vanligtvis inte har tid med!


Kommentarer
Postat av: Erika

Hej igen! Jag börjar sista året på tandteknikerutb. nu till hösten. Kan inte fatta att jag redan gått 2 år. Tiden går så fort. Jag läste att du kommit in på det du sökt...visst var det nåt med webbdesign...eller? Blir det i Uppsala? Kan du pendla eller måste ni flytta? Ha ha, ja..det kanske är ett syndrom från M-sjö att man förlägger saker ;). Tommy blir galen på mig åxå. Han tycker det är onödigt att jag har en mobil eftersom jag nästan aldrig svarar. Fast dom gångerna har jag haft den med mig..det är bara det att jag glömt ställa av ljudlös..hihi. Ha en bra dag raring! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback