Bebismat-kocken!

Här går det undan, redan torsdag. Veckan har gått fort, vi har hittat på lite saker och det har varit kul! I måndags plingade det ju som jag skrev i tidigare inlägg på dörren och farmor var här.
I tisdags kom avd. 2 på dagis hit och busade i lekparken, och jag fick snacka lite skit med fröknarna :P Paket fick vi också, supertuffa kläder! På eftermiddagen var Maria & Ebba hit, jätteroligt att träffas! Ebba verkade nöjd med alla "nya" leksaker och Liam såg mest frågande ut när hon tog sakerna ur händerna på dom :) Klart att det den andra har ser mycket roligare ut =)
Igår lagade jag bebismat heeela dagen känns det som. Men nu är frysen full också :) Det blev, stuvade grönsaker med frikadeller, köttfärssås, fiskgryta och kycklingpuré. Känner mig mkt nöjd nu måste jag säga =) Hoppas bara han gillar det. Gav honom av fisken idag och då mumsade han i sig mer än nånsin så det måste ju varit ett bra betyg.

Ända sedan vi kom hem har vi haft lite knasiga nätter. Liam vaknar mitt i natten och vill ligga på mage, det enda som gäller nu kan jag lova! Nu när han äntligen kan ta sej fram. Gallskriker när man ska lägga honom, eftersom han vill runt på mage och vaknar som sagt mitt i natten. Detta gör mamma Bella otroligt trött, på morgonen vill hon helst bara dra täcket över huvudet och somna om :) Men när en liten krabat tittar på en med sina ljusblå bus-ögon kan man inte annat än att le och gilla läget. Kliva upp, busa, äta frukost.

Sen vi börjat komma in i riktigt bra rutiner nu måste jag säga att jag hittat en absolut favorit-tid på dygnet. När jag och Liam äter frukost. Frukosten har alltid varit mitt viktigaste mål, och eftersom Fredde aldrig äter frukost så har jag alltid suttit där ensam! Men inte nu längre :) Nu äter vi våran gröt samtidigt, och det är ju så kul att man har kunnat börja ge lite smörgåsar till Liam med diverse pålägg. Och eftersom han precis sovit är han såå pigg och busig, i love it!

Nu har Liam sovit sen kl 13 så nu kommer han att vakna när som helst. Återkommer med lite härliga bilder senare idag.

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Vad du är duktig älsklingsmamman! Puss på dej och Liam! Från gudmor Mirjam!

Postat av: Ingela

Åh vad duktig du är då ;)Hoppas att ni haft en trevlig midsommar...kanske ses i veckan nåt.Kram

2007-06-24 @ 20:06:32
URL: http://rutan81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback