Midsommar 2007


                   

                   

                   

                       

1. Fredde & Johan A
2. Baggen & Hiller
3. Emma, Tove & Baggen.
4. Daniel & Johan S
5. Jag & Lotta
6. Fredde fixar prillan till Sussie :P
7. Sussie & Johan B
8. Hiller & Emma
9. Jag & Emmy
10. Peter & Tove
11. Emmy & Fredde
12. Johan S
13. Johan W
14. Jag
15. Liam
16. Liam visar upp gaddarna :)
17. Johanna & Nina
18. Jag
19. Lena
20. Per

Det här gjorde vi på midsommar:

Framåt eftermiddagen på midsommarafton kom Daniel, Lotta, Linus, Baggen, Johanna och hennes tre vänner Emma, Tove & Nina hit. Tydligen var det kvällen då alla tog det lite lugnare, utom jag och Lotta visade det sig :P Sill, grillat, kubb, prat, och en massa bacardi. Det vart en mysig kväll med trevligt sällskap, och jag somnade vid halv 2.

På midsommardagen packade vi bilen full och drog ner till Freddes föräldrars hus där vi skulle ha lite partaj. Sen gjorde jag och Liam sällskap med Lotta och Linus ner till Björkis där vi skulle heja fram våra grabbar i dragkampen. Tyvärr så åkte dom ut direkt, men snygga var dom :) Iklädda cykelbyxor, baddräkter från 80-talet, stringtrosor, peruker och svettband. Aerobicsinstructors from the 80's. Succé.
På Björkis träffade jag också Veronica och lilla Maja, såå stor hon hade blivit lilla charmtrollet.

Sen gick vi hem, fixade oss lite, för att sedan på nytt sätta oss vid bordet och äta grillad mat och sill. Vart ganska många, men tyvärr så var det många som helt plötsligt lämnade festen för att gå på Björkis. Trist att några bara gick, kändes som att humöret hos alla sänktes rejält när vi satt några kvar och var irriterade på våra grabbar :) Riktigt jobbigt att veta att hälften av gänget var på fest bland en massa folk, köpte alkohol i baren och träffade folk när man själv måste stanna hemma. Hade jag varit inställd på att Fredde skulle iväg så hade jag nog inte brytt mig så mycket, men nu var det ju något som bara blev.

Själv skulle jag upp vid 5-snåret och ta Liam så jag kröp till kojs vid ett. Tyvärr så är det ju inte så lätt att somna när man själv har fest och man inte vet vilka som är i huset och vad som förssigår. Inte för att jag tror att någon skulle förstöra något eller så, men man kan ändå inte slappna av riktigt förrän alla gått och man fått låsa dörren. Så när alla gick vid 4 hade jag fortfarande inte somnat, och låg vaken tills Liam vaknade 5. Då fick han välling och jag gick upp och började städa. Det är ganska otroligt egentligen, att det kan stå så många hel och halvfulla glas kvar på borden efter en fest. Varför inte hälla ut och ställa undan glaset liksom :P Kommer aldrig riktigt förstå det där =) Fast jag är likadan själv. Vid 6 gick vi och la oss igen, och jag fick sova till halv 8. Då tvingade jag upp Fredde för att vi skulle hinna städa undan allt innan hans föräldrar kom hem.
Gårdagen var seg - otroligt seg. Pizza, slöande och firande av Fredde som fyllde år.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är så vacker bella!

Postat av: Emma

Hej och tack för senast! Hade jättekul med er i midsommar. Jag har dock lite dåligt samvete för stöket vi ordnade på lördagen och hoppas att ni inte grät när ni vaknade. själv tog jag bussen till jobbet =/
Fina bilder.. =) Ha det fint sålänge!

2007-06-25 @ 21:25:27
URL: http://emmasnya.blogg.se
Postat av: jOH

TACK & Förlåt för i lördags.. Hoppas d inte var allt för stökigt.. Men d drällde ju in en del folk=/ Fina bilder, men den på mig är bland d värsta jag har sätt!!!!!
Men men.. Hoppas vi ses snart igen! Kramelikrams

2007-06-26 @ 13:51:42
URL: http://jihinni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback