Skolavslutning, surströmming & sommarvärme.

Några dagar sedan jag uppdaterade bloggen, och om sanningen ska fram har jag faktiskt inte haft tid. När jag inte passar Liam om dagarna så räknar jag matte för fulla muggar. Kul är det, även fast jag kör fast lite då och då. Följer tidsplanen och fixar proven iaf, det är huvudsaken. För övrigt då? Här är det varmt. Riktigt varmt. Solen har aldrig någonsin tagit så bra på min bleka hud. För första gången sen Liam kom har jag känt lite saknad över hur en viss sak var innan han kom - jag kunde sola hur mycket jag ville! Kanske det där låter lite tokigt, men såklart får man sakna vissa saker, och med det menas ju inte att man ångrar något annat eller önskar sig tillbaka. Nej, men det här med solning har alltid varit rätt så viktigt för mig. Att vara i skuggan och missa solstrålar ger mig viss panik. Men självklart är det mer värt att inte Liam bränner sin ömtåliga kropp. Jag har haft ganska tur ändå, Liam har sovit ganska långa pass på eftermiddagarna så då har jag sprungit ut och inte rört en fena i solstolen. Har fått en riktigt fin färg faktiskt :) Till och med benen har fått en något mörkare nyans, något som händer väldigt sällan.

Igår var det skolavslutning i byn. Sista skolavslutningen någonsin. Kändes otroligt konstigt. Vemodigt, sorgligt och otroligt frustrerande. Att skolan inom några veckor kommer att vara tömd, och att där inte kommer att gå några elever känns overkligt. Hur som helst, var det en fin avslutning med vackra barn och härliga sånger.

Idag har vi varit hos gammelmormor o gammelmorfar och hälsat på. Och det var nog väldigt uppskattat! Första barnbarnsbarnet är han, måste vara lite speciellt. När vi kom hem fixade farsgubben surströmming. Åh vad det var gott! mmm. Tunnbröd, potatis, tomat, lök, surströmming och creme fraiche, det är grejer det!

Annars, så händer inte så mycket. Här är lugnt och skönt. Liam har det lite kämpigt med två nya gaddar som verkar göra ont. De har inte spruckit igenom än, men det händer nog vilken dag som helst för de syns tydligt. På lördag är det dags för oss att bege oss till Umeå på systerysters examen, det ska bli roligt!

Godkväll vänner.

Kommentarer
Postat av: Maria

Halloje!
Härligt att ni har det bra!
Känner så himla väl igen mig i det du skriver om att få sola...ÄLSKAR att sola och se hur man blir brunare å brunare..känner oxå en viss liten panik nu när man mest får sitta i skuggan..men vi får ta vara på dom solchanser som ges så kommer säkert vi också bli bruna :-D
Härligt m skolavslutning då e det verkligen sommar när man får höra alla barn sjunga massa mysiga sommarsånger...
Ha det bäst!!
Kramar till er från Maria och Ebba

Postat av: Mirjam

Vad härligt ni verkar ha det där uppe. Lugnet uppskattas ju alltid, även om det lär vara mycket besök, från både er och andras sida! Jag saknar er och tänker på er dagligen! Stora kramar till dej och Liam!

2007-06-06 @ 22:21:07
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Josefin

Visst är det varmt och härligt här uppe i Norr. Jag försöker sola allt som går. Men de blir inte så många minuter per dag när man jobbar 7-15.
Hoppas vi kan ses snart! Har hittat en ny häst jag vill ev köpa nere i Örebro. Så jag flyger kanske ner sen i sommar. Min Fjording har blivit sjuk. =(
Ha det bäst!
Varma kramar från Josse

2007-06-07 @ 15:34:44
Postat av: Emma

Låter underbart att du trivs så bra härhemma i norr min vän :-) Jag jobbar till 14 på måndag. Vill du ses något? Kramar

2007-06-07 @ 23:49:34
URL: http://etornqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback