Hur ofta händer det?

Ja, det är inte varje dag man känner sig alldeles övermotiverad att tvätta fönstren. Iallafall inte jag, och jag är nästan säker på att de flesta håller med mig. Hur det kan komma sej att jag, just idag verkligen vill sätta fart att tvätta fönstren har jag ingen aning om. Kanske det att man mår illa när man ser solen lysa på de av katterna alldeles nerdrägglade fönstren? Det kan vara anledningen.
Men just som jag ska börja, inser jag att våran skrapa är borta. Jag letar överallt, verkligen ÖVERALLT, men den finns inte. För nån vecka sen kunde jag inte hitta våran torktrasa till moppen. Vad är det som händer? Den har jag också letat, precis överallt. Borta.
Vem stjäl mina städprylar? Ja, jag tror faktiskt att det är någon som tar dom. Vart är dom annars? Dom kan väl inte bara försvinna, eller kan dom det? Kanske jag själv som gömt dom när jag inte varit på städhumör. Tänkt att, de här vill jag aldrig mer ha att göra med?
Det här är ett mysterium, som jag hoppas att jag kommer att lösa. Jag gissar på att när jag varit duktig och inhandlat ny fönsterskrapa samt en ny torktrasa så dyker de upp, och då ligger de; där de alltid har legat.
Tomtar finns, det är faktiskt sant. Och jag tror vi har en tomte här i lägenheten.

För övrigt har det här varit en alldeles fantastisk dag. Vi har tillbringat nästan hela dagen ute i solen. Vi åt lunch hos farmor, både jag och Liam, (dock inte samma naturligtvis). Liam tyckte bättre om potatisen idag, han mumsade i sig och såg faktiskt rätt nöjd ut. Stegräknaren står än så länge på 10475 steg - 7,33km. Men än är inte dagen slut. Har också tänkt vara duktig och gå och träna lite bodypump ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det är din lilla hustomte som spelar dej ett litet spratt. Han ska du vara rädd om.

2007-03-14 @ 20:41:28
Postat av: Åsa

Du är "tagen" för en utmaning. Kolla min blogg så får du veta mer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback