Solsken

Tänk att humöret kan ändra med vädret. När himlen är klarblå och solen skiner, kan man vara annat än glad? När man slipper pälsa på sig tjocka vinterklädor och mössa. Underbart! Att bara kunna ta på Liam en tunnare overall när vi går ut, det är skönt! Var ut på en promenad imorse med Lotta och svärmor, det var riktigt skönt. Om en stund ska vi ut igen med Maria och Ebba, ska bli trevligt, längesen sist nu. Börjar bli riktigt less på att gå hemma. Inte att vara hemma med Liam, det skulle jag inte byta ut mot att gå och jobba, men det finns ju så lite att göra. Långtråkigt liksom. Men nu när våren kommer blir det härligt att vara ute, så då kommer det gå mer tid. Sen ska vi förhoppningsvis börja på babyrytmik en gång i veckan också så det känns jätteroligt, hoppas bara att tillräckligt många anmäler sej. Längesen jag träffade fröken Bodén nu, jag SAKNAR dej! Knappt två veckor kvar tills det är dags att åka hem till Övik, längtar så otroligt mycket. Påsken är en helig helg, och jag hoppas att vi alltid kommer att spendera den hemma i byn. Vad vore påsken utan Myckelgensjö? Hoppas bara inte all snö tinar innan dess, det vore ju inte så roligt att inte kunna sitta ute på sjön och njuta.

Nej, jag hade inte mycket intressant att komma med idag. Behövde bara fördriva några minuter.

Några timmar senare
Liam trött, mamma trött. Dags att krypa till kojs kanske? Fast egentligen får jag ju inte missa desperate housewives. Idag har jag tillbringat många timmar ute i solskenet. Blev en till promenad på eftermiddagen tillsammans med Maria & Ebba, så roligt att ha någon att prata bebis med.

Stegräknaren står nu på: 17603 steg - 12,32km. Det känns i mina ben.

Godnatt vänner


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja så härligt att våren e här nu :-) Hoppas det håller i sig så att det kan bli flera promenixer i det sköna vädret :-D
Kram,kram från oss!!!

Postat av: Anonym

Hello my lovely lovely baby! Vet du? Jag hade också tänkt vara i Jöckelmenschö över påsk, så då kanske jag får träffa dig främst, och kanske även dina grabbar. Jag är faktiskt väldigt spänd på att se hur mycket Liam har växt, Samuel hade ju blivit otroligt mycket större nu när jag träffade honom i helgen som var än när jag träffade honom i julas. Antagligen gäller väl detsamma för Liam. Okej, nu ska jag fortsätta tentaplugga, puss och hej, leverpastej!

2007-03-14 @ 20:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback