Glädje och sorg

Svårt att förstå, och att inse att det verkligen har hänt. Älskade mormor, har vecklat ut sina vingar. Kan inte greppa att du inte finns kvar här på jorden längre, och att du aldrig kommer tillbaka. Jag är så glad över våra 22 år tillsammans! Och tänk att du fick träffa min son! Jag är samtidigt glad att du inte slipper lida längre, att du fick gå bort utan att behöva lida. Jag är också glad att jag fick chansen att lära känna dig, för du var den underbaraste mormorn som tänkas kan! Jag har så många ljusa minnen med dig, tänk allt roligt vi fått uppleva tillsammans!
Men att jag aldrig mer ska få höra din röst, känna din värme, dina lukt och dina kramar. Det kan inte vara möjligt? Du ska väl alltid finnas kvar?

Men, efter regn kommer solsken. Liam går nu! Han gick ända från vardagsrummet till köket utan stöd. Och jag är helt övertygad om att det är ett tecken från mormor. Hon gav honom modet, och hon vill visa att hon följer Liam, från det första steget till det sista. Och att hon vill att vi ska minnas henne som vi minns det första stegen, med glädje!
På ett sätt känns det som att hon inte har lämnat oss, utan tvärtom kommit närmre då hon kan finnas med oss varje dag fast vi inte kan se henne och höra henne.

Mormor, för alltid och alltid finns du hos mig! Varje steg jag tar, varje andetag!
image203


Kommentarer
Postat av: ingela

Tänker på dej!!Fint skrivet.Vad kul att Liam har börjat gå=)
Kram

2007-11-16 @ 21:13:44
Postat av: Jessica

Håller med syster,,jättefint skrivet.
Skoj att han går nu,inte en lugn stund nu då???(precis som du hade det innan*haha*)
*styrkekramar*

2007-11-16 @ 21:17:45
Postat av: Anna & Mattias

Håller med föregående kommentarer, det är jättefint skrivet! Vi tror också att hon finns hos er resten av era liv. Vi tänker på er! Många Kramar från Anna och Mattias

2007-11-17 @ 11:54:07
Postat av: veronica med fanny ;-) och emma,

åh vad vackert skrivet!! välkommen i klubben nu då, fanny strutsar ju runt för fullt nu;-) guuud vad söta dom är,,, hoppas vi ses framöver! kram

2007-11-17 @ 20:39:58
Postat av: Nina

Åh, jag beklagar verkligen. Jättefint skrivet om/till din mormor!
Kram Nina

Postat av: Sara

Styrkekramar! Jättefint skrivet... Många kramar Sara, Glenn, Wilma o Teodor

2007-11-18 @ 11:24:41
Postat av: Emma

Tänker på dig raring, tusen kramar och massa kärlek till dig!

2007-11-21 @ 10:52:00
URL: http://onlyfortheweak.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback