En grå tisdag.

Här sitter jag i min ensamhet i lägenheten, och bara är. Det händer inte så ofta, och det är faktiskt väldigt skönt. Att bara vara i lugn och ro. Då går det inte så mycket att det är grått och trist ute. Imorse åkte jag in till skolan vid 7, och var framme vid 8. Gjorde en datalabb som blev klar fortare än vad jag tänkt, åkte hem igen vid halv 11. Sen dess har jag suttit och tragglat med linjär algebra. Jag är övertygad om att det är hur roligt som helst, bara man förstår hur man gör -ha. Så, vart är gossarna då? Fredrik är ledare på någon slags minihockeyskola två dagar nere i ishallen. Han njuter av det. Liam var hos Lotta igår, och idag är han med farmor. Så därav min ensamhet.
Idag har jag köpt lite födelsedagspresenter till Liam. Han blir nog glad :) Blir inte så mycket, han får ju ändå så mkt av alla andra. Fortare än vad man önskar kommer ändå dagen infinna sig då han är 15 och bara dyra prylar duger.

Liam har varit otroligt snuvig på sistone. Jag hoppas att det ger med sig snart, för nu kan vi inte ge mer näsdroppar längre, och han kan knappt andas om nätterna. Om knappt 2 veckor fyller han 1 år. Jag minns att Veronica sa till mig för ett halvår sedan, när Maja var ett halvår "Tänk om tiden fortsätter att gå såhär snabbt, då fyller Maja snart ett år". Och det känns som att det var igår hon sa det. VART TOG TIDEN VÄGEN?

Lena är påväg norrut nu. Jag avundas henne. Jag vill också åka hem, jag längtar hem! Hem till byn och nostalgin.
Nåväl, inte länge kvar till jul, och som jag märkt så går ju tiden väldigt fort så snart är den här, julen. Ska bli roligt att fira jul hemma igen, var ju två år sen sist :)

Längtar också efter syster. Har inte träffat henne sen i juni. Har inte fått möjlighet att se bebismagen, och förhoppningsvis hinner jag inte det heller. (vill ju att hon ska hinna få bebis innan jag får träffa henne vid jul).
Snart blir det till att ta fram alla kartonger med bebisprylar till henne. Det är sån konstig känsla man får i kroppen när man kollar på de där minimala kläderna i stl.50. Jag längtar tills nästa gång jag får använda dem.

Kanske borde jag plugga lite till,  eller ska jag istället gå ner och hämta hem Lilleman? Det känns mer lockande må jag säga. Imorgno får jag sovmorgon, börjat inte förrän 10.15. Linjär algebra hela dagen lång tills kl. 17. Sen bär det av hemåt och till Jenny på Me-and-I-party! ska bli spännande :)

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jaa kul med me&i-party i morgon, hoppas man hittar nå fint :-)
Kraam!

Postat av: Lena

Älskling, vad fint du har fått till i bloggen! Ta hand om dig idag! JAg vill också gå på klädparty! :) BAMSEPUSS

2007-10-31 @ 08:53:42
URL: http://lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback