Jobb.

Helgen flöt fort förbi, men jag fick avnjuta 2 underbara dagar med min älskade prins. Utan något plugg i bakhuvudet över huvudtaget då de nya kurserna inte börjar förrän måndag. Tentan gick som jag tidigare skrev som en dans, så jag har inte behövt ha någon ångest heller :) I lördags var pappa Fredrik och jobbade. Jag och Liam hade en lugn hemmadag. Liam var allmänt hängig hela dagen och jag var inte heller så kry, men myste gjorde vi iallafall! På kvällen vart det en tidig kväll för alla i familjen, jag med en sprängande huvudvärk. I söndags var pappa återigen borta, för att spela hockeymatch. Jag och Liam spenderade förmiddagen ute, och på eftermiddagen bara slappade vi och hade det skönt. Igårkväll var vi och firade Linus som fyllde 11 år.

Idag har jag jobbat. 10 timmar. Och det känns i mitt huvud. Oj, vad lugnt och skönt det är här hemma :)
16 småbarn hade vi, och det var verkligen fullt upp hela dagen så tiden flög iväg. Tänk vad annorlunda det blivit med barnomsorg sedan man själv var liten. Inte fanns det många barn då som var på dagis 9-10 timmar om dagen? Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att fler föräldrar förr i tiden jobbade deltid, och att pengar kanske inte var lika viktigt? Eller är det karriären som blivit viktigare för folk? Stora krav ställs på småttingarna i vilket fall som helst.

Imorgno var det tänkt att jag skulle fått en heldag med Liam, och gått till öppna förskolan för att hälsa på hans jämngamla kompisar. Tyvärr blir det jobb imorgon också, svårt att säga nej när det är brist på personal. Och jag får ju några extra kronor. Dessutom får jag lättare att få sommarjobb om jag håller mig där lite då och då.

Nej, nu ska jag blogga lite åt Liam och lägga ut några stiliga bilder.

Natti!

Kommentarer
Postat av: veronica med fanny ;-)

ja man
kan undra var alla barn är här i björklinge, man går ut och går och är i lekparker olika tider under dagen, vardag och ibland helg, men helt DÖTT,,alla barn e väl på dagis och sen bara hem och vara inne och kolla tv eller vad,,, trist,,, vi får ta och ses allihopa med småttingarna sen framöver,, blir ju bara roligare och roligare ju mer ´dom rör på sig, kram

2007-10-23 @ 09:22:53
Postat av: Mia

Nej jag vill också minnas att när man var liten var det ju nästan ingen som gick på dagis/var hos dagmamma..men de e nog som du säger att det har blivit viktigare för folk med karriärer....
Ja synd att vi inte träffades på öf idag, men det kommer väl fler tillfällen
Kram

Postat av: Mia

Jaa absolut!
Vi har ingenting för oss varken torsdag el. fredag nästa vecka så vi träffas gärna :-)
Jaa hon sov länge på dan idag men på kvällarna/nätterna är hon jättestrulig och vaknar OFTA...superjobbigt!
Kram!

2007-10-23 @ 23:00:09
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Lina

Är inte 100% säker men jag tror att jag ska åka å köpa den lyxrosa imorgon. =) Helt såld!! Kram

2007-10-24 @ 17:27:16
Postat av: Lena

Hej älskling. Hoppas du har en helmysig hockeykväll. Nu jäklar har det blivit en rejäl uppryckning på min blogg! PUSS

2007-10-26 @ 22:57:54
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Mirjam

Hej flisan! Jag har kollat in pixbox och jag blir hur glad som helst. Liam ser så lycklig ut och för att inte tala om vilken sötnos han är! Jag fick flera svar efter jag skickat det där sms:et och alla blev lika skitnödiga verkar det som :) Usch, man ska inte göra sådär egentligen. Första gången jag fick det, blev jag minst lika fundersam :) Saknar dej grynet! Puss

2007-10-30 @ 11:36:19
URL: http://ninya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback