När det finns roligare saker att göra...

...än att plugga, då gör man det!



Här kommer en lista snodd från
marias blogg.
Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa?
No way.
Vilken årstid tycker du bäst om? Alla årstider har sin charm... En solig vårdag på sjön i Myckelgensjö, en varm sommardag på stranden,  den friska luften som den vackra hösten erbjuder och sist men inte minst en ridtur i pudersnö. Men om jag måste välja - sommaren.
Brukar du sjunga i duschen? Nej.
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? hm. jag gillar inte att titta på sport på tv. Kan faktiskt inte välja något. hockey har jag ju så smått vant mig vid, men fotboll, NEJ!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, det gör jag.
Vad är viktigast för dig? Att leva med människor jag älskar runt omkring mig, och att alla i min familj får vara friska.
Laddar du hem musik och film från internet? Inte nu längre faktiskt, out of diskspace!
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Köpa hus, shoppa kläder, köpa aktier och massa tekniska prylar. Samt skänka bort en och annan krona.
Vad är det bästa med julafton? Har aldrig gillat julafton sådär jättemycket, hellre dagen före doppardan faktiskt. Men jag antar att det bästa med julafton hädanefter kommer att bli att få se Liams lycka över alla julklappar.
Tänker du mycket på ditt utseende? Sådär. eller, det varierar.
Vad får dig att slappna av? Internet, böcker, Liam, Fredrik och motion. Men allra mest - några timmar i stallet.
Är du mörkrädd? Inte direkt, bara om jag går på en grusväg med bara träd runtomkring när det är jättemörkt.
Vilken färg är snyggast? Har ingen favoritfärg. Svarar som Maria, beror vart man ska ha färgen!
Tycker du matte är svårt? Ja, matten jag läser just nu iaf :)
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej, det tycker jag inte. Isåfall jeans.
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? 100 miljoner.
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Runt 7 när Liam vaknar!
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Jag blir sällan arg, men blir jag det är det Fredrik som får ta smällen!
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Nej, det tycker jag inte. Att förbjuda gör det väl ännu mer spännande när man är ung och det är väl då man oftast börjar?
Har du piercing? Om hål i öronen räknas som piercing, ja. 8st. Har haft hål i näsan också, på båda sidor som jag tog alldeles själv i bussen på väg hem från högstadiet :)
Bråkar du och dina syskon ofta? Aldrig!
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Oj. Jag väljer flera. Liam, Fredrik, mamma, pappa och syster.
Läser du ofta böcker? Har tyvärr svårt för att ta mgi tid... men skulle gärna göra det!
Vad föredrar du för sorts filmer? psykologiska djupa draman.
Vad slösar du mest pengar på? Bra fråga, jag vet faktiskt inte. Köper inte så mkt kläder, snus kanske?
Vill du gifta dig? Har inte bestämt mig i den frågan.
Vill du ha barn? Absolut, vill ha fler barn!
Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för? ID, Greys anatomy och idol.
Vilka länder har du varit i? Norge, Finland, Grekland, Bulgarien och Spanien.
Vilka husdjur har du haft innan? Katt, hund, kanin, möss, fiskar, och när jag var liten hade vi också kalkoner, hönor och grisar. Fast det är väl inga husdjur?
Är du bra på att laga mat? Nja, det är jag nog inte. Men Liam-mat är jag en hejare på!
Var badar du helst? I het bubbelpool.
Vad dricker du för alkohol? Malibu!
Vilka djur är du mest rädd för? ormar och spindlar.
Vad tycker du om monarkin? Avskaffa!
Vilka språk kan du? Svenska och engelska och lite franska. (och ännu mindre spanska)
Har du någon gång skadat dig allvarligt? nej.
Vilken kändis är hetast?
Gillar du att dansa? Tillräckligt full så!
Vad har du för klädstil? Jag har nog ingen särskild klädstil. jeans och vanliga tröjor - vanlig helt enkelt!
Är du flygrädd? Nej!
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Mkt bra. Inte så fräscht när man tidigare kom hem och stank rök om kläder och hår.
Vad dricker du helst när du är törstig? Iskallt kranvatten.
Vilken är din favoritglass? Geisha-struten!
Tror du på ett liv efter döden? Absolut.
Vilket kaffe sörplar du helst? Latte!
Vilket mobilmärke föredrar du? sony ericsson
Vill du gå ner i vikt? Ett par kilo.
Vad har du för personlighet? Omtänksam & blyg.
Har du varit deprimerad? Ja, det har jag.
Tycker du om sushi? Har bara smakat en gång och tyckte nog inte att det var något särskilt.
Tror du på livslång kärlek? Japp!
Vad äter du helst när du ser på film? popcorn
Lever dina föräldrar tillsammans? Ja!
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Nej... tränade karate under ett år för länge länge sen och det var inte min grej :)
Har du tandläkarskräck? Skönt är det väl inte, men rädd är jag ej.
Har du någongång haft självmordstankar? Nej.
Vilken hårfärg har du naturellt? Mörkblont.
Biter du på naglarna? Ja, sen jag började plugga igen!
Är du beroende av något? Internet, snus & kaffe.
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Bloggar, facebook, hotmail, kurshemsidorna och familjeliv. och ofta tradera.
Hur ofta motionerar du? För sällan, förut var jag så duktig men inte nu längre, har inte tid! Ska snart köpa träningskort.


Sådär ja, nu har jag slösat bort ytterligare en halvtimme jag kunnat använda till studier! dags att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback