Allvaret börjar.




Efter två roliga veckor med nollning börjar det på riktigt med studierna. Kurserna började egentligen förra måndagen, men det har varit en mjukstart.
Under dessa två veckor har jag:

-Lekt lekar
-Skrivit in mig på nation
-Haft proppmatte
-Lärt mig 40 nya namn
-Fått en inblick i universitetsstudierna
-Gått på nationsrundvandring
-Druckit alkohol
-Lärt mig dvp-moves på dansgolvet
-Sjungit snapsvisor
-Dansat indiandans runt en gummibåt
-Klätt ut en nalle till aztek
-Utfört ett uppdrag
-Fotat bilder med engångskamera. (bland annat "ett rent samvete", "en consbox", "ilska")
-Gått på tjejmiddag
-Varit på nollegasque
-Gått på riktiga föreläsningar
-Bärt en skylt runt halsen med siffran 0.
-Bara druckit med vänster hand.
-Inte fått åka hiss.
Och en massa annat.

Ja, klassen är fortfarande väldigt nördig. Men jag tror ändå jag kommer att trivas. Man behöver inte göra sig till, knappt tänka på att borsta håret innan man går dit. Ingen skulle bry sig. Jag har hittat några jag trivs med, några som förhoppningsvis kommer att göra mina dagar ljusa! Nollegasquen i fredags var otroligt trivsam, något jag kommer att gå på fler gånger, absolut! Det var ganska häftigt att se nollkåren utan hattar, och solglasögon. Generalen hade rakat av sig skägget, jag kan säga att jag knappt kände igen honom när jag såg honom. Nollkåren var 5 grabbar ur 2:an som ledde nollningen, vilka vi var tvungna att tilltala: "Herr general", "herr vice general", "herr överkonstapel", "herr vice överkonstapel" samt "herr överkonstapel". Ska bli skönt att slippa tänka på att dricka med vänster hand, att alltid bära nolleskylten och alla andra sjuka regler :)

Nu börjar det på riktigt. Jag har lovat mig själv att inte bli stressad, att umgås, ha roligt och inte hamna efter. Jag hoppas att jag kommer att lyckas.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

You'll do excellent my love! Glöm bara inte bort att ha roligt..

2007-09-03 @ 00:17:27
Postat av: Ingela

Halloj! Vad kul att du verkar trivas som student;) Hur tycker Liam att det är att ha pappa hemma då?Ha det så bra...hoppas vi ses nåt framöver.Kram

2007-09-05 @ 20:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback