Det tar sig.

Har nu gått snart två veckor sedan kurserna började på riktigt, och jag måste säga att det känns riktigt bra! Matten är lite svår att komma in i, dels var det ett tag sen jag räknade och dels är det ett mer komplicerat tänk. Men jag tror att jag har ambitionen att lyckas! :) Fast det kommer nog att bli många långa dagar på skolan, men det är väl så det är, att vara student? Datan är också väldigt krånglig, då jag inte sysslat med att skriva kommandon osv, men det känns väldigt motiverande att lära sig, och jag antar att det är ett gott tecken.

Två dagar kvar av veckan, med endast en föreläsning imorgon samt en labb på fredag. Hade gärnat stannat hemma med grabbarna men behöver sitta i en datasal och göra klart en datalabb, samt räkna en massa matte eftersom första duggan infaller nästa lördag!

I helgen blir det mys och bus för hela slanten, mina hjärtan åker nämligen till övik en hel vecka, utan mig(!)
Känns otroligt jobbigt men samtidigt bra att ha en hel vecka att kunna plugga på inför förtentan. Att bara komma hem och kunna sätta sig ner och plugga direkt blir nog skönt..........i två dagar eller nåt.
Usch, det gör ont i magen när jag tänker på att jag ska vara ifrån Liam en hel vecka. Det värsta blir nog att gå och lägga sig. :( :( :( Och ingen som vinkar hejdå på morgonen.... ingen som kryper i full fart mot mig när jag kommer hem och skrattar och är glad. MEN ett plus är ju att mormor och morfar får tillfälle att gosa och busa med honom, det uppskattas, det vet jag! Och tur är väl att dom kommer hem igen.....

Nej, sängen väntar och en lång dag i datasalen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vad jag känner igen mig från när jag började på teknis. Första mattekursen var rätt tuff. I skrivande stund läser jag också matte och programmering (i MatLab). Stort lycka till inför duggan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback