En matematikdag!

Idag har det varit matematikstudier för hela slanten. Extremt drygt när man inte förstår men så gärna vill. Efter dessa 6 timmar har jag iallafall förstått en hel del och jag är glad att jag inte drog hem när vi slutade vid 12 utan flitigt satt kvar och räknade med min klasskompis Fredrik, och även Tommy som anslöt lite senare.
Skönt när man hittar människor man funkar bra att studera tillsammans med. Vi kom fram till att vi kompletterar varandra väldigt bra iallafall, kan tänka ut helt olika saker som tillsammans löser uppgifterna på ett väldigt bra sätt! Hur som helst så gillar jag inte komplexa tal. Usch. Förhoppningsvis är det inte det enda vi kommer att läsa dessa två år av matematik.

Nu är det helg och det känns skönt. Dock lite frustrerande att tiden inte finns till att plugga, men samtidigt så har jag massor av tid till att umgås med Liam, och dom timmarna behöver jag efter att ha varit borta varje dag i en vecka!

Liam, som är en väldigt aktiv pojke,  kan aldrig sitta still en minut om man inte sysselsätter honom med något i händerna. Idag har vi hittat ett knep! knepet heter
http://www.youtube.com/ ! Han kan sitta stilla, flera flera minuter och titta på filmklipp med kossor, hundar, katter och andra djur, och likaså bilar och tecknade klipp. Jättegulligt när han sitter helt stilla i famnen och inte släpper blicken från datorn. Nu är det dags att läsa lite data innan jag går och lägger mig.

TREVLIG HELG !

Kommentarer
Postat av: Maria

Heje!
Tack för svaret i bloggen :-) Jag som alltid trott att texten e såå stor och kortet där nere ha haa så var det hela tiden fel på våran webläsare :-D
Härligt att ni hittat en sysselsättning till Liam, kanske ska testa å sätta Ebba framför teletubbies(dom där små figurerna som var populära förut) fick två band av syrran som hennes barn tittat på när dom var mindre, kanske funkar :-)
Ha en bra helg!!!
Kraam!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback