Jag - vild i sängen? ;)

Inbjudande rubrik, tyvärr måste jag göra er besvikna :)
Dock är det som hände inatt ganska roligt och jag kan inte undvika att plinta ner några rader om händelsen. Ty det har framkallat många skratt under dagen, kan som inte sluta tänka på det!
Låg i sängen, på rätt sida fast jag trodde att jag låg på fel. Hm, det där lät invecklat.
Låg alltid på den högra sidan av sängen förut men har nu bytt till vänstra. Trodde av någon anledning att jag låg på höger sida och skulle lägga mig på vänstra sidan, eller rättare sagt SLÄNGA mig över till den sidan. (allt detta i sömnen). Eftersom jag nu inte låg på den sidan så slängde jag mig, rätt ner i golvet. PANG! så vaknade jag, och fredde av denna duns. Låg som en fjäder med varenda muskel i kroppen på helspänn. Hahahaha, sen började vi skratta, det var ju så komiskt alltihop. Inte så att jag försiktigt rullade ur sängen eller så, nejdå, ska det va så ska det va ordentligt ! :) Tur att jag inte hamnade med skallen i glasnattduksbordet, det hade kunnat göra ont!
Fredrik frågade lite oroligt hur det hade gått innan vi båda bröt ut i asgarv. "Jag tror det gick bra, svarade jag" sådär nyvaken och chockad man är om man vaknar av något så konstigt.

Nu när jag ändå är i farten och skriver(fastän jag borde ligga i sängen och sova) måste jag berätta om något annat märkligt jag gjorde i sömnen en gång i tiden. Det låter helt sjukt, jag vet, men det är faktiskt 100% sanning. Om du mamma läser det här kan du väl bekräfta genom en kommentar ;)
jo, det var en natt i mina ungdomsdar då jag var ute på jakt efter en sax. I sömnen, gick jag och vankade av och an i rummet och letade efter en sax. Det kommer jag nämligen ihåg.
Det jag vaknade av var en smäll. Jag satt i sängen, på knä med en avklippt sänglampekabel framför mig. Jag hade tagit saxen och KLIPPT av kabeln. En säkring gick som tur var och jag vaknade av ett POFF!
Det är nog bland det märkligaste jag upplevt någonsin. Varför gör man något sånt? läskigt! Helt sjukt var det, och konstigt kändes det när jag skulle förklara för mamma vad jag gjort.

Har ni gjort något konstigt i sömnen?


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Oj, här lättades stämningen upp rejält. Guu så tokigt, allt man kan få för sig i sömnen :) Sötnos!

Postat av: mamma

Jo, det stämmer. Och det var väl inte bara det. Du plockade ner tavlor från väggen och inte bara en gång kom du ner för trappen, ställde dej vid våran säng. Du tittade på oss och sen bara vände på klacken och gick tillbaka till ditt rum.
Bamsekramar till dej och dina grabbar!

2007-09-25 @ 20:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback