Fett-kriget.

Läser överallt om de skiljda meningarna om fett och kolhydrater. Kollade på en debatt imorse mellan en kvinna från livsmedelsverket och doktor Annika Dahlqvist. Livsmedelsverket rekommenderar margarin, och Annika riktigt smör. När en läkare och självaste livsmedelsverket har så helt skiljda meningar, vad ska svenska folket tro på?
Inte helt lätt, men jag antar att man får gå på någon sorts känsla. Själv tror jag att riktigt fett och standardmjölk är något som barn ska äta, och inte lättmjölk eller margarin. Men antagligen så är typ bregott bättre för oss vuxna också, men det känns på något sätt bättre att äta margarin, och här hemma har det blivit så att Liam äter det också.. Kanske dags att inhandla bregott? Gällande matlagning använder jag oftast vanlig grädde, och inte en massa lightprodukter med tillsatser. Iaf, så skulle en bra frukost enligt livsmedelsverket  bestå av fil, flingor, smörgås t. ex. Men enligt Annika skulle den bestå av ägg och bacon. Jag vet inte, men det känns inte vidare bra att smälla i sig till frukost. Hm. jag ska lägga ner lite tid till att läsa Annikas blogg tror jag. Och själv borde jag börjar äta mindre kolhydrater oavsett, haha!

                                                                 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja man vet inte vad man ska tro.Enligt Anna Skipper så är det mesta vi äter onyttigt verkar det som haha.Lite överdrivet.
Vi kommer till Björklinge imorrn iaf.
Vilken tid hade ni tänkt er?
Kram

Postat av: Nina

Lyssnade med ett halvt öra på den debatten jag med, och jag håller med dig. Vad ska man egentligen tro på? Bacon till frukost känns kanske inte helt rätt (inte för mig iaf), men alla dessa lightprodukter som innehåller andra konstigheter känns inte heller speciellt bra.
Hoppas allt är bra!
Kram Nina

2008-04-04 @ 17:55:37
URL: http://mammanina.blogg.se
Postat av: Mia

Såg också den där debatten..men för mig funkar inte den där dieten iaf, att man ska äta massa fett och ändå gå ner i vikt...antar att man får försöka hitta sin egna "mat-diet" sen är det ju inte bra med alla light-produkter som finns heller..man ska nog inte överdriva åt något håll..

Jaaa, dom tog väl slut på en gång :-( skulle vara grymt att se honom live tror jag :-D
Jaaa jag tittade på körslaget, riktigt roligt och imorn är det ju igen :-D
Ha en toppenhelg!
Kram!

2008-04-04 @ 23:57:22
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Ingela

Hej!
Ja det är inte lätt att veta,men sunt förnuft är nog det bästa..
Själv så tillagar vi ca 7-8 kg bacon på jobbet varje morgon,så det är många som äter det.Fast nog är det godare med smörgås,yoghurt än flottig bacon?
Trevlig helg på er!

2008-04-05 @ 20:34:43
URL: http://rutan81.blogg.se
Postat av: Mia

Thi hi jaa Ebba tyckte den smakade smaskens :-D
Hmm ..tycker Brolle är bra och Joacim Cans ... har du fått nån favorit?
Ha ha jaa det ska jag absolut göra, min rymdfråga är ju inte så rolig..alla svarar samma ju :-D
Hoppas ni har en bra helg!!
Kraam!

2008-04-05 @ 23:43:50
URL: http://mariat80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback