svandammen

Bloggen har ekat tom en vecka snart, och ja, skäms på mig. Men, tiden har itne riktigt räckt till. Så, nu har jag en massa att ta igen. Och egentligen har jag inte tid nu heller, men jag måste dela med mig av lite bilder från dagen.
Vid halv 11-snåret åkte vid med pappa Fredde in till stan, han skulle jobba så vi passade på att åka in och mysa i det fina vädret. Till att börja med åt vi hamburgare till lunch i stadsparken. Mm, det var mysigt det! Sen begav vi oss
till svandammen och kollade in alla "kaka":or. Och oj vad det var roligt! Liam älskar fåglar, men jag tyckte inte det var sååå himla mysigt med alla måsar som svärmade runt i flockar som tokiga. Hade vart mysigare om det bara vart änder. Men som sagt så gillade Liam fåglarna, men han kunde inte ritkigt förstå att han inte fick gå INNANFÖR staketet. Sen tog vi en promenad, och Liam somnade i vagnen. Jag knatade runt på stan och köpte ett par linnen till Lilleman, en ny randig-mössa från kappahl, och ett par solbrillor.
Sen vaknade han, och vi gick och köpte glass.
Vi gick tillbaka till stadsparken och till lekparken där, fast där hann jag inte med att knäppa några kort, shiiit vad mycket folk! Man klagar över att det är för lite barn i lekparkerna här ute i björklinge, men där var det alldeles för mkt istället! Sen iallafall så mötte vi upp Lena och Max, och vi åt middag ute i solen. Liam började därefter tröttna, och ville inte sitta i vagnen längre.
Tillslut bestämde vi oss för att ta bussen hem till B-linge, och det var nog ett klokt beslut. Främst för att Liam var så trött att han antagligen itne hade pallat mkt mer, men också för att Liam fick åka buss, vilket var en riktig hit! Han sa "ÅÅHHHH" när vi klev på och sen satt han som ett ljus och pekade på allt vi körde förbi.
Så när vi kom hem så var han riiiiktigt trött! Nu sover han sött, men jag undrar om inte jag själv skulle somnat ännu fortare än Lilleman. Man blir trött utav solen! Men inte på dåligt humör, åhh vad jag blir glad!

Så, nu ska jag inte tjata längre, här kommer bilderna:

Jag äter hamburgare, mmm vad gott!
 Jobbigt att titta på fåglar!
Kolla in coolingen!!
Jag har fått glass!
Massor med fåglar, dammen borde dock heta måsdammen!
Kollar in pippifåglarna
Titta!!

Jag är hos farmor o farfar och lirar boll, jag har blivit jätteduktig på att sparka!
Jag har snott farfars kex
En glad kille i solskenet!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken härlig dag ni verkar ha haft :-)
Kram!

Postat av: Mirjam

Han är så go, lillkillen som blivit stor!

Planen tänkte jag vi bestämmer tillsammans. Det jag tänkt mej är väl - inga sötsaker, alls, heller inget fett. Ren och skär bantningskost, måltidsersättare, fisk, kyckling, bakpotatis (eventuellt vanlig potatis och ris), mycket grönt m.m m.m. Dock tror jag en ätardag i veckan gör det sura enklare. Exempelvis en lördag, då man får äta vad man vill, helst inte överdrivet för att det just ätardag.

Och träning såklart, motionera rikligt.

Jag förstår givetvis att du som har familj, kanske inte har nån vidare lust att laga två olika maträtter varje dag.

Kom med förslag älskling!

2008-04-21 @ 20:15:55
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Bellan!
Måste
bara få säga att på kortet där Liam äter hamburgare så är han ju en avbild av dej.
Kram till er alla

2008-04-21 @ 21:30:01
Postat av: Mirjam

Skitbra plan snuttan. Vi donar med ett mail och skickar fråm och tillbaka. När börjar vi?

Jag vill ner 8 kg, så vi ligger ungefär jämnlika!

Puss!

2008-04-21 @ 21:40:52
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Mirjam

Onsdag passar mej perfekt och hur vi gör för sig gällande kosten spelar ingen roll. Alla metoder funkar inte för alla.

På onsdag kör vi gos. Har du tid så kan du försöka påta på ett mail vi kan skicka emellan, så gör jag detsamma!

Kärlek!

2008-04-21 @ 23:04:57
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Mirjam

Tyvärr har jag inte det, jag vet knappt ens hur de funkar. Har du nån sida man kan ta hem det gratis ifrån?

Själv ska jag hälla i mej en måltidsersättare och jag kan ju utan att ljuga säga att korv med mos låter mycket godare, så njut ;)

P&K

2008-04-22 @ 11:29:44
URL: http://ninya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback