we can do it! (can we do it?)

Just nu suger det att vara student. Iallafall en seriös student. Ute på gården utanför universitetet är det fest, varje dag. Där byggs just nu massor med flottar till forsränningen, samtidigt som det spelas hög musik, säljs öl och cider(ja även dagtid), det finns hoppborgar, studsmatta och en massa kul. Själv sitter jag inne, sliter mig i håret för att få en j***a labb klar i tid. Som sagt, just nu suger det. Varför bygger inte jag flotte? Jo, jag är ju seriös. Missar inte alla föreläsningar, och får inte underkänt på labbarna. Men har jag kul?

Iallafall, så var det mkt gruvsamt att börja skolan i måndags. Jag hade liksom ångest över att ens gå dit. Jag stannade hemma, eftersom det var så väldans fint väder och vi bara hade 1 föreläsning. Vi hade en fantastisk dag. På tisdag kändes det ännu värre att ta sig till skolan, det ändrades när jag kom dit. För hur tråkigt det än må vara, har jag underbara människor omkring mig, som får mig att skratta varenda dag. Dom höjer humöret, och får mig att faktiskt trivas i de trista lokalerna. Imorgon väntar en lång dag. Don't worry, ambulance is coming.

Jag har en massa att uppdatera om egentligen, men nu väntar sängen på mig.
Föresten har jag och Mia startat vårat projekt - ner i vikt. Vi har ett kalkylblad på googlemailen som vi uppdaterar så fort vi ätit något och även motionerat, så vi håller koll på varandra och peppar! Så äter man något onyttigt, så får man även skämmas med tanke på att vi ser allt som den andra äter. Smart va? Egentligen skulle det vara en tävling, men nu tror jag det är en peppa-göra-tillsammans-grej! Och det är så mycket roligare när man är två!
Jag har precis kommit in från en 80min lång rask promenad/joggingtur, den gjorde susen.

natti natti.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men du behöver väl inte gå ner i vikt gumman! Du ser ju jättebra ut:-)

Postat av: Mirjam

Du är en fantastisk träningspartner, som gör mej peppad!

Ett nyttigt recept om dagen, låter utmärkt!

PUSS

2008-04-24 @ 11:52:04
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Mirjam

Du är minst lika duktig snuttan!

Ta det varsamt och gör det du behöver. Viktigast är att du är rädd om dej själv!

Puss och kram

2008-04-24 @ 22:28:14
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Lena

Vad fint du har stylat skruttan. Hoppas du står ut i skolan idag, trots det fina vädret. Jag kan göra dig lite avis genom att berätta att jag just nu ligger ute på balkongen och steker! ;) Rings senare. PUSS

2008-04-25 @ 12:57:18
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback