1:a,2:a,3:e dagen på inskolning.

Liam har nu påbörjat sin inskolning på sitt nya dagis. Jag tror det kommer att bli toppen det här!

Måndag: vi var där i en timme ungefär, och Liam försvann och lekte med bilar ett bra tag, utan att kolla om vi fanns i närheten.
Tisdag: Gick mindre bra.. Trött som han var, slog han huvudet och ingenting gick som han ville. Han låg mest under ett bord och va grinig.
Onsdag: Liam hade jätteskoj på dagis! Jag var borta i 2 timmar och han grinade inte någonting alls utan bara lekte och hade kul! Känns hur bra som helst med en sådan start...


Fast, nu börjar jag faktiskt få lite dagisångest. Tänker på att han ska ligga på en madrass på golvet och att någon av fröknarna ska söva honom. Känns jättekonstigt och lite ledsamt. Men jag vet ju själv som har jobbat på dagis hur bra det brukar gå. Barnen brukar vara så trötta och somna mer eller mindre direkt. Tur att han har sin snuttekanin och napp som han är så fäst vid. Sen är fröknarna jättegulliga också, så det blir nog inga större problem.

Vi har haft det jättebra i norr, men det var så skönt att komma hem också.
Igår var vi ute och plockade lite hallon jag och Liam i regnet, och nu inväntar jag att han ska vakna så vi kan gå iväg till en lekpark. Tyvärr har ju våran kamera pajat så jag har inga bilder att bjuda på :( :(

Åh vad jag längtar till flytten nu. Vill börja packa redan nu men det känns inte som någon större mening när det är två månader kvar... såg att det redan är 48 intresserade av våran lägenhet och den kom ut igår.


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Vad skönt att det går bra för lilleman och han kommer säkert få en hög med busiga kompisar på dagis!



Du, jag hittade en gammal skiva med bilder från Norrköping, däribland på dej och mej, när du sov hos mej. Jisses, vad märkligt det va att se alla bilder!



Saknar dej!

Postat av: Mirjam

Ja, det va mystiskt! Och helt klart, väldigt annorlunda liv. Undra om vi någonsin ens kunnat föreställa oss då, hur vårat liv skulle kuna se ut idag?



Kramar!

2008-08-06 @ 17:47:11
URL: http://ninya.blogg.se/
Postat av: Mia

heje!

Absolut ingen fara..vi har ändå inte haft nån bil i veckan så vi har haft svårt att ta oss ändå :-)

Men nästa vecka funkar nog, Ebba har inskolning på förmiddagarna bara..jag börjar jobba igen 2 september,snacka om att jag har grym ångest,dels för att behöva lämna Ebba på dagis å sen för att komma tillbaks till jobbet också,men det går nog bra :-)

Härligt att Liams inskolning funkar bra :-)

Kram!

2008-08-06 @ 22:24:34
URL: http://mariat80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback