Bakning & bajsdilemma.

Till ett något mer positivt inlägg!
Vi har haft en fantastiskt kväll, jag och Lilleman. Vid 18-snåret hade jag idétorka gällande vad vi skulle hitta på för nåt.
Så, vi satte igång och bakade. Eftersom Fredde & Liam plockade blåbär igår, så tyckte jag att det skulle vara lite smart att göra blåbärsmuffins. Sagt och gjort.
Lättare sagt än gjort dessutom.

Liam började att provsmaka sockret. Mmm, gott! Han stack ner hela handen.
Så skulle mjölet i. Såklart skulle han smaka det med, och jag hann inte riiiktigt med i svängen där.
Så, frustandes och pustandes tittar han på mig med förskräckta ögon och mjöl i halva ansiktet, och fulla tungan.
Nåväl, man måste ju lära sig att skilja på påsarna nån gång :)

Nästa sekund hade han hällt ut en hel påse lösté. Rooibos. Över hela köket.
Därefter, fyllde han katternas vattenskål med kattmat.

Muffinsarna blev iallafall goda!
Riktigt smarriga bärmuffins Foto: Anna Sandh

vid 19 gjorde jag ett försök att lägga honom.Tänkte att han måste vara helt död efter en dag på dagis, och dessutom var han uppe vid 4 imorse och härjade en timme. Tji fick jag.
Han somnade nyss. Alltså, det är ett litet dilemma här hemma med sovningen. Han kan inte sova om han är bajsnödig.
Och man har liksom ingen aning om när han är det eller inte. Så ibland håller man kvar honom i onödan, för är han skitnödig så är han skitnödig. Han somnar liksom inte ifrån det.
Och ibland så tror man att han måste bajsa och så låter man honom gå upp, och sen händer det inget.
Det är faktiskt lite kul, för han har lärt sig att han får gå upp om han är bajsnödig, så nu utbrister han alltid "JAAA!!" med ett skratt om man frågar om han behöver gå upp och bajsa. Dom lär sig fort.

Nej, nu måste jag hoppa in i duschen och lägga mig. Skulle behövt plugga ikväll, men det hanns aldrig med.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ha ha låter som att baka med Ebba det där, man hinner liksom inte med :-D



Jag har läst en blogg på
www.wordpress som kunde lösenordsskydda vissa inlägg sen har jag sett på nåt mer ställe som jag inte minns vart...

Kram!

2008-08-18 @ 22:04:31
URL: http://mariat80.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Samma känsla här, helt klart. Och kakor, godis (speciellt lakrits och choklad), glass och annat förbjudet, det vore tårta, ordagrant det ;)



Jag har ju som sagt fuskat mycket och inte kört på strikt förrän nu. Och på lite mer än en vecka har jag gått ner 2,6 kg, några mått har jag dock inte tagit. Det går neråt, om man säger så ;) Men det är en del kilon kvar att jobba med och det kommer gå prima ballerina!



Puss och kram

2008-08-18 @ 22:34:47
URL: http://ninya.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Föregående inlägg fick jag tårar i ögonen av, nu sitter jag med ett brett leende på läpparna. Söta, fina Liam.

2008-08-18 @ 23:08:55
URL: http://ninya.blogg.se/
Postat av: e

Åh, mums! Det där såg toksmaskigt ut!



Doris säger mjeeuuuw tillbaks, ett groggy sådant :)



Kraaaaam

2008-08-18 @ 23:26:03
URL: http://rockisdelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback