Ett skärande mammahjärta.

Så, nu kommer ännu en uppdatering angående dagisinskolningen. Igår var en riktig höjdardag! Då både åt han och sov där, och inte ledsen en endaste gång. Somnade först av alla dessutom, vilket jag blev riktigt förvånad över.
När jag kom dit satt han så fint och lekte. Idag däremot, blev han dunderledsen när jag gick... Usch, går inte att beskriva hur det skär i mammahjärtat. Jag känner mig som en riktig förrädare när jag går ifrån honom där han står med utsträckta armar, gråtandes och skriker: "mammma!!". Och mamma bara går.....

Idag ville han inte sova på dagis. Så jag gick dit och hämtade honom, och då satt han i knät på en av fröknarna och läste bok och höll precis på att somna. Otur. Jaja, han somnade gott här hemma i sängen iallafall och sover gott än :)
Vad konstigt det känns att bara vara hemma om dagarna när han är på dagis. Man kan inte riktigt ta för sig att göra något, sitter bara och inväntar telefonsamtal därifrån. Nu blir det paus från dagis tills på måndag, då vi gör ett nytt försök.

Idag åkte Linus & Annika hem. Det har varit jättekul att ha dem här några dagar. Linus är en riktigt go kille, som skrattar och är glad för det mesta. Igår fick vi även besök av underbara Maxen med tillhörande moder.
Även han är ett riktigt litet charmtroll som skrattar och är nöjd med livet.

Idag väntar lägenhetsvisning. Ska bli spännande att se vem som kommer och plingar på dörren.
Idag var även nån snubbe från Uppsalahem här och kollade på vårat badrum, som inte är som det bör.
Det blir till att riva upp hela golvet, och jag håller alla tummar och tår för att dom gör det när vi flyttat. Det finns ju en månad tillgodo från att vi flyttar tills uppsägningstiden går ut... och jag vill INTE flytta in i någon reservlägenhet nu när det är så kort tid kvar.

Kommentarer
Postat av: e

Naw, lilla liam.

Men han kommer lära sig,förr eller senare, jag var likadan när jag började skolan, stog och grät vid stängslet när mamma gick,lekis gick alldeles utmärkt,då var jag nog inte lika medveten om att någon faktiskt 'lämnade' mig.

KRAM!!!

Postat av: Mirjam

Åh, älskade lilleman och älskade du. Det kommer lägga sig och kännas bättre så småningom.



jättekram

2008-08-15 @ 13:17:45
URL: http://ninya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback