Sömnlösa kvällar.

Jag trodde att barn blev trötta av dagis? Sådär superdupertrötta så att dom slocknar kl.19.
Dagis har gett Liam motsatt effekt! Han som alltid har somnat runt sju, är nu vaken till nio om kvällarna.
Eftersom han vaknar mellan 6-7 varje morgon, så ger detta mig inte särskilt mycket tid om kvällarna för img själv.
Nu är det inga problem, men hur fanken ska det gå när jag börjar plugga?
När ska jag hinna plugga?
Nåväl, det kanske vänder sen när han börjar gå lite längre dagar. Det är ju skönt om han kan sova 12 timmar/natt som han brukar.

Lika ledsen blev han idag vid lämningen, om inte ännu värre. Usch vad jag hatar att lämna på dagis.
BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ!

Kommentarer
Postat av: Nina

Usch vad jobbigt med gråt vid lämningen. Sånt skär i hjärtat.

Kram till er!

Nina

Postat av: Mia

Ja det är jobbigt med ledsna avsked, men han blir säkert glad igen efter att du gått..håller med dig om att det ärdåligt med information om vad som händer,jag hade gärna haft nåt utvecklingssamtal eller nåt mot slutet av inskolningen så här..det känns som man ofta ställer konstiga frågor...

Vad jobbigt att han somnar så sent, man vill ju gärna ha den dr lugna lediga tiden på kvällen då man bara kankoppla av!

Hur länge sover han på eftermiddagarna?

Kramar!

2008-08-20 @ 23:09:24
URL: http://mariat80.blogg.se/
Postat av: Mia

Jaa fyy, jag bara väntar på att det ska bli ett bakslag här också och att hon blir ledsen när jag går..jag tycker de e jobbigt att lämna även fast hon inte blir ledsen så jag förstår verkligen hur du känner :-( Nä men stackarn,kan ju inte va så skönt att sova på en matta :-( fast han tycker kanske det :-)

Ja men det är som Ebba sover om dagarna också..då borde han ju vara trött på kvällen eftersom han vaknar så tidigt också..kanske bara är nån tillfällig grej att han ska hålla sig vaken, hoppas det vänder snart!

Ebba ska sova första gången idag :-) får väl se hur det går, dom sover ju ute i vagn och det är hon ju van med men nu ska hon sova bredvid ett annat barn plus att hon är ju van att jag går ut och går med henne när hon ska sova och nu kommer den ju att stå stilla..får hoppas hon är så trött så hon somnar :-)

Jaa en dejt skulle va skoj!!!

Ebba ska gå 9-14 måndag,tisdag och torsdag..vad gör ni på fredag? För vi ska nämligen till björklinge på fredan för att hjälpa Helena med Julias dop, kanske vi kunde ses innan? Annars så funkar vilken dag som helst för oss :-) Ni får gärna komma hit också om ni vill :-) Kramar!

2008-08-21 @ 09:50:32
URL: http://mariat80.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja det känns superkonstigt,jag kommer mig inte för att göra nånting, nu har jag börjat lite smått att städa :-) Längtar redan till jag får hämta henne..tänker hela tiden "undrar om hon är ledsen nu" eller " undrar om hon kommer äta nåt" och "snart ringer dom nog för att jag måste komma och hämta henne" ha haa antar att man lär sig att koppla bort det och inte tänka så mycket :-)

Men vad bra att du börjat våga köra lite nu iallafall, du lär dig snart och upptäcker att det är superskönt att sitta själv i en bil :-) Fast jag kör fortfarande inte gärna mitt i stan, undviker det om jag kan och det är oftast Fredrik som kör när vi åker tillsammans :-)

Ni får komma hit och hälsa på nåt sen istället när du är lite mer van med bilkörandet :-)

Ja men då bokar vi det :-) vad roligt!!!

Kram!

2008-08-21 @ 11:07:37
URL: http://mariat80.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja precis, man önskar man kunde få vara en fluga på väggen om dagarna och se vad dom gör :-) skulle så gärna vilja se hur Ebba beter sig bland dom andra barnen och fröknarna :-)

Ebba hade vägrat att sova idag hon, så hon lär bli rolig ikväll, kommer väl slockna klockan 7 :-D

Hon hade skrikit och vägrat ligga ner i vagnen..hmm jobbigt om det ska strula för om hon inte får nån sömn efter lunch komer hon ju vara gnällig resten av dagen...

Kram!!

2008-08-21 @ 15:18:33
URL: http://mariat80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback