Feber över en natt

Igår hade vi en riktig mysdag jag och Lilleman. Efter lunch bäddade
jag ner honom i fleeceåkpåsen med bara underställ och fleecetröja
på sig, och han sov som en stock ute i vagnen i närmare 3 timmar.
Medans han sov, fick jag mig en lugn fikastund tillsammans med
Lina som vi var och hälsade på. Fredde var borta och hjälpte en
kompis att tapetsera så det var kul att jag och Liam hade något att
göra vi med! Tack för igår Lina, det var jättemysigt!!

På kvällen skulle vi bege oss till farmor och farfar på adventsfika,
och med tanke på att Liam fick sova så länge till lunch trodde
vi att han skulle hålla igång hela kvällen. Tji fick vi. Redan INNAN
vi skulle åka ville han ha "lalla" och "gå lova". Välling och sova.
Efter en vällingflaska så piggade han dock på sig och var villig
att hänga med. Allt eftersom kvällen gick blev han varmare,
varmare och varmare... och vid 8-snåret så ville han åka hem.
Sagt och gjort, så åkte vi hem. Väl  hemma var han en ynklig Liam
som sa:
-"Ja hebä". (jag feber)
Så en alvedon och lite honungsvatten och sen ner i säng.
Vet inte om den där alvedonen hjälpte nåt för han har känts som
en kamin hela natten. Idag är han pigg som en mört och står
just nu i duschen med pappa.

Idag väntar julgodisbak med Lena. Mysigt värre.
Sen ikväll kommer Liams favoriter Emmy och Ludvig och
sover över här, då blir det mys!

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Det låter härligt och räcker gott och väl för att högtidsdagarna ska vara fulländade.



Tyvärr har vi mer utgifter än väntat den här månaden. Men efter min jobbstart efter nyår kommer det förhoppningsvis reda upp sig och då kommer vi gladeligen kunna åka till Björklinge. Och har jag förstått det rätt, så kommer min lön efter såld webbshop, vilket betyder att jag inte har någon fast lön med fast utbetalningsdatum. Så håll tummarna, kanske är jag är jäkel på att sälja och sätter högre gränser för vår för tillfället snikna budget!



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback