Bounce and Spin.

Ja, så heter våran nya zebra. Och vi har en bortskämd unge. Liam har varit hängig de senaste dagarna, och igår fick vi nog. Vi tog en tripp till barnens hus. Man kan säga att Liam roade sig själv därinne, och det var inte så lätt att hålla honom borta från alla bilar och gosedjur(och allt annat). Därifrån kom vi iallafall, med denna zebra.
Som en karusell, man kan gunga upp och ner, snurra runt, och digga till popig musik. En hit. Han var glad hela kvällen.
image289


För er som försöker nå mig via mobil: Jag kan tyvärr inte hitta den. Slut på batteri dessutom. Ring hem istället.
Jag är ungefär lika trött på datorn i skrivande stund, som jag skulle gissa att Fredrik är på teletubbies. Detta på grund av 10 timmar i datasalen idag, på en fredag. Jag är dock väldigt nöjd, jag har gjort klart kryptokorsordslösaren, och har därmed mått delmål 1. Mina nästa delmål är: nästa inlämningsuppgift och 3 tentor. Jag försöker att inte tänka på mer än en sak i taget.
Här kommer ett smakprov på vad jag egentligen gör framför datorn:

fun matchWordlist(l,w,m) =
      let
           val ordlista = findwords(l,w)
          fun matchWordlistAux(l,[],m) = []
          | matchWordlistAux(l,w,m) =
     let
          val ma = matchWord(l,hd(w),m)
     in
          if isSome(ma)  then
          (valOf(ma)) ::matchWordlistAux(l,tl(w),m) 
    else
          matchWordlistAux(l,tl(w),m)  
     end       
    in
         matchWordlistAux(l,ordlista,m)
   end;

En av många funktioner i programmet som jag blev klar med idag! Om ett par veckor kan jag presentera programmet via en websida, då kan ni skriva i en massa siffror i kryptokorsordet och klicka på en knapp så räknas lösningen ut :) Klurigt va?

För övrigt:
Jag är trött.
Jag är glad, stolt och lugn.
Jag har sovit nästan 10 timmar inatt.
Ja, Lena, jag äter mer än gärna lunch med dej nästa vecka!
Liam har dansat till så ska det låta ikväll och börja skrika när de slutade sjunga.
Jag längtar hem till Övik.
Jag längtar efter min systerson. Fick ett så fint kort på honom idag på posten.
kanske jag inte bloggar på ett tag. Inom kort kommer jag att gå in i ett tentapluggande tillstånd. På tisdag ungefär.
Jag hoppas jag kommer levande ur det här.
Håll tumme och tå!

Kommentarer
Postat av: Eli

Hej!
Har inget hemnr till dig, tänkte om vi skulle setts ute nåt i helgen?! Lekt i nån lekpark eller liknande?
Men du kanske hittar mobilen..
Ha det bra!
KRAMAR

2008-02-29 @ 21:32:29
Postat av: Lena

Hej min bästa! Så du har drullat bort mobilen. Det kanske är ett tecken på att du inte ska bry dig om sådant som inte är relevant för tillfället och ägna dig åt dig själv och det du vill fokusera på istället! :) Som alltid är jag ditt största fan och du vet att jag tror på dig mest av allt. Använd din styrka nu, så ska du se att du fixar det här och kommer att göra ditt bästa! Vi rings imorgon bitti. God natt skatt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback