Reunion

I lördags var den stora dagen, då tjejligan från första året på gymnasiet återsågs igen! Jag och Lena ses ju ofta, eftersom vi båda bor i Uppsala, däremot Johanna har vi knappt sett skymten av sen hon slutade gymnasiet, då hon rännt runt i stora världen. Senast jag träffade henne, hade jag en stor tjock mage!
Lördagen tillbringades här hemma, med tacos, melodifestivalen och en massa tjabbel. Liam var lite blyg i början, men mjuknade snabbt upp och sen ville han upp i både Lenas och Johannas famnar hela tiden.
Iallafall, så var det en fantastisk helg, med skratt så tårarna rann. Inte förrän jag träffade henne, insåg jag hur j*a mycket jag saknat henne! Tänk vad mycket vi upplevt tillsammans. Först och främst en massa galenskap! *Tänker tillbaka på bulgarien 2003*
Nu, är hon åter i Paris där hon ska börja plugga. Hon är så modig, och så stark! Jag avundar hennes drivkraft.

Nu, är vardagen tillbaka med allt som det innebär. Plugg - plugg - plugg. Försöker pränta in all matte som jag inte begriper, och hela tiden hör jag min föreläsares ord "You have to remember this, forever, forever, forever and EVER." Vad var det jag skulle minnas? Eftermiddagen har iallafall tillbringas på café Ångström med L. Han läser inte samma ma-kurs, men som tur är har han läst analys-kursen så jag har en matte-assistent skulle man kunna säga :)

Lenas mage har blitt så stor. Tänk att det snart är dags! Jag längtar så mycket efter samtalet, att få höra att knyttet anlänt!

I helgen fick jag också ett tragiskt dödsbesked... En gammal klasskompis till mig från högstadiet avled i söndags, i en tragisk olycka! Usch vad hemskt livet kan vända. Jag har inte haft någon kontakt med honom sen dess, men än dock så är det klart att man blir berörd. Och man inser, att det samtalet lika väl hade kunnat handla om någon som stod en nära! 

SAVE THE DAY!




Lite bilder från helgen:
1. Liam i sin nya grod-hängselbyxa i plysch. Underbar, eller hur?
2. samma fräsching här!
3. Lena i Jojjas famn.
4. Lenas vackra mage
5. Johanna försöker väcka bebis.
6. Liam i sitt essä.
7. same
8. Jag och Liam trötta idag, liam kollar på filmen bilar.
9. Vi tre. <3
10. Johanna känner och klämmer.
11. Snygga brudar.

Kommentarer
Postat av: Nina

Låter som en jättetrevlig helg! Trist med dödsbudet dock, som du säger, save the day!

Ang ryktet som du frågade mig om, har du någon mailadress jag kan maila dig på ang det? Inget jag vill "hänga ut" känner jag. Ser i inlägget nedan att du nyss varit på meandi, annars hade du gärna fått komma till mig på söndag :-)
Kram Nina

Postat av: mormor

Vad klimpen har växt! Tycker att han har växt om sej
blir mer lik sin far.
Det blir spännande att se vad han säger om sin kusin till påsk.
Man riktigt hör hur ni har fnissat i helgen. kram

2008-02-12 @ 21:33:20
Postat av: Emma

hej raring! jag har satt lösen på min blogg nu, du kan väl skriva på msn så får du det :) kramar

2008-02-13 @ 13:02:21
URL: http://onlyfortheweak.webblogg.se
Postat av: Veronica

Jag beklagar gumman!!!
Massa kramar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-13 @ 14:27:42
URL: http://vera82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback