Tentaångest och stress.

Just nu vill jag fly. Bort, från denna studentstad. För, jag vill inte bli påmind om hur mycket jag har att göra, och att jag borde börja, helst i förrgår. Det är inte så lätt det där, när man har massor att göra men ingen tid. Tid, tid, ge mig tid! Imorgon har jag en helt ledig dag. Då skulle jag kunnat ha pluggat heeela långa dagen. Istället ska jag jobba, dumt va? Men jag har ju lovat, dessutom flera veckor sedan. Bara att bita i det sura äpplet och gå dit och ha kul. Hoppas att jag kan åka in till skolan en dag nästa helg och plugga, även om jag har lovat mig själv att aldrig plugga på helgen, för det är min quality-time med liam. Men ibland måste man. Viktigast att jag klarar tentorna och inlupparna, annars måste jag göra om dom, och det kommer att ta massor med quality-time ifrån oss. :)

Vi har haft en fantastisk helg. Fredagen spenderades hemma, med Liam och min kompis Johanna. Vi busade, åt paj, drack cider, vin och en grogg. Senare kom Fredde hem från matchen med Johannas pojkvän Daniel. Så åt vi "äntligen fredag" och satt och småsnackade lite. I lördagsmorse kom liams farmor och farfar hit och vi gick ut i det härliga vädret på en promenad. Jag var så glad att det kom snö, och nu är det borta igen :( stackars alla barn, och mig. Sen gick vi hem, Liam sov ute, på eftermiddagen tog vi en promenad till Daniel o Lotta. Drack lite kaffe, surrade lite och sen gick vi hem och käkade. Jag och Fredrik såg på melodifestivalen, och gick och la oss tidigt. Liam sov i sin säng nästan hela natten, och sov ända tills halv 8. Det var som en dröm.

Jag och Liam gick upp, och busade och packade väskan, för vid nio begav vi oss till Fyrishov för att bada lite!
Och det var verkligen en hit! Han plaskade, åkte ruschkana och  myste i bubbelpoolen. Det blev dock inte så långvarigt besök, men man vet ju själv hur trött man blir av badhus, och Liam blev inte mindre trött kan jag lova. Han sov som en klubbad säl i bilen på väg hem och vaknade inte när jag bar in honom, sen la vi oss alla tre och sov tills halv 3. På eftermiddagen har jag och Liam varit ute och gått lite i skogen här intill, det är nog bland det bästa han vet! Nu håller Fredrik på att lägga honom, men det verkar inte gå så bra. Så, inom några minuter kommer han nog infarandes här med ett stort leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vill du få gratis biobiljetter ? Ja, du läser rätt. Klicka dig in på min blogg, och sedan på länken i det första innläget, och skapa sedan ett konto. Det går på mindre än 1 min. När duhar fått ihop det till 400 poäng har du en biobiljett som väntar, ; ). Jag har fått ihop 98 poäng på mindre än 10 minuter, blir medlem vetja!

2008-02-17 @ 19:34:35
Postat av: Lena

Hej hjärtat. Jobbar du idag? Du får iaf lite extra pengar, även om det känns som att det tar tid från pluggandet. Allt ont för något... du vet. Vad härligt det låter med badandet! Jag skulle tro att LIam tyckte det var en höjdare! Det får vi göra tillsammans många gånger i framtiden! KÄRLEK

Postat av: ingela

Hejsan!
Vad jobbigt att du har så mkt nu..inge kul att känna att man inte hinner med=(
Kul med Fyrishov,Ebba tyckte oxå att det var en höjdare.
ha det så bra och försök ta det lite lungt ;-/
många kramar från oss

2008-02-18 @ 20:28:22
Postat av: Mia

He he näeej å sen har vi ju inte så stor lägenhet heller så det blir ju inte så många steg när man bara går inne..men imorn ska jag ut å gå så då hoppas jag på fler steg..jaa jag tycker de e himla smart att man kan hålla koll hur mycket man motionerat på det viset, så jag hoppas att det kommer funka :-)
Hur är det med er?
Vad mysigt det låter med bad..vi måste också åka dit och testa med Ebba nån dag, hon älskar ju badkaret så hon borde ju gilla en bassäng också :-)
Ha dte bra!!
Kram!

2008-02-18 @ 23:56:56
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Mia

Heje!
Jaaa superkul när man kan få grejer utan att anstränga sig speciellt mycket :-D
Kraaam!

2008-02-20 @ 10:45:09
URL: http://mariat80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback