"ledigdag"

Tog mig friheten att stanna hemma idag. Alla studenter tar sig den friheten ibland,vissa alldeles för ofta, vissa aldrig. Jag gör det ytterst sällan. Antagligen för att jag inte kan stanna hemma och plugga, och för att jag måste schemalägga allt så väl för att jag ska kunna lyckas. Vissa lyckas ändå inte, men jag antar att vissa inte har något att göra på universitetet heller. I allafall, så missade jag inget viktigt idag. Och jag hade ont i huvudet, och Fredrik var dålig i magen. Dessutom har jag träffat Liam väldigt lite med tanke på att jag var bortrest i helgen.
Så, vad använde jag denna lediga dag till att göra?
På morgonen, när jag kikade in på Mias blogg såg jag att dom skulle till ÖF, så jag hörde av mig till henne och vi gick dit tillsammans. (ÖF=Öppna förskolan). Väl där härjade Liam, som han alltid gör, och vägrade sitta still när alla andra barn gjorde det. Shit, han lär få problem på dagis :) Nej men det är ju inte hela världen.
Sen gick vi hem, åt lunch, och sen sov Liam. Därefter åkte vi till Willys och storhandlade. tråkigt värre.
När vi kom hem, och hade käkat gick jag och Liam ut 1 ½ timme och guuuud vad härligt det är när den här "första" snön kommer. Liam hade fullt upp med att åka pulka, pulsa i djupsnö, skaka snö från buskarna och en massa annat. nu sover han gott, jag har lagt matlåda med chorizogryta och ris till imorgon. Fredrik har också gått och lagt sig, och nu tänker jag göra detsamma! Imorgon väntar skoldag 8-17. dvs, jag blir borta hemifrån 11 timmar. sucks.
Pluggmotivationen har varit högre! Men, jag är inte den som ger upp :)

Kika in på
www.bilderpaliam.pixbox.se där finns nya bilder!

Kommentarer
Postat av: Mia

Halloj!
Vilka härliga bilder du lagt ut på pixboxen :-)
Var riktigt trevligt på öf idag, kul att träffas!!
Kram,kram!

Postat av: Mirjam

Du är så duktig gosimums!
Saknar er!

Dra åt helvete, hej då!

:)

2008-01-31 @ 09:46:52
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Lena

Hej favvo. Vad skönt att du bestämde dig för att stanna hemma igår! Jag vet att du klarar skolan ändå. Och vad kommer denna dag att ha för betydelse om 10 år? Inte ett dugg skolmässigt, men däremot gjorde du lilleman lite lyckligare för en stund! :) Har nyss tittat på Liam-bilderna. Han är lika söt som alltid. Men det är märkligt, jag tycker att han ser så stor ut på bild, äldre. Idag ska vi också till Willys och storhandla. Känns inte speciellt lockande. Det måste dock planeras in, så att jag är mätt och utvilad, så att jag inte tuppar av där inne bland kundvagnarna! :) Ring senare när du får tid. Längtar efter dig. Vi ses väl i helgen när mammsen kommer? PUSS

2008-01-31 @ 11:00:12
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback