Tillägnad Liam, min skatt, min lycka, min ögonsten!

En dag i sena mars, en sticka visar plus
Två oförberedda hjärtan, får sig en rejäl skjuts!
Men oj vad ska vi göra? Hur ska allt gå till?
Var frågorna som ställdes, och vad är det som vi vill?

En vecka gick, och svaret stod klart.
Till oss var du välkommen, allt gick av väldig fart.
Så rätt, hade aldrig något känts
och så fort livet plötsligt vänts

Månaderna rusade iväg, magen likaså
Och vackert var det första gången vi hörde ditt hjärta slå.
I magen levde du ditt egna lilla liv
Att titta på när du tumlade runt, var vårt bästa tidsfördriv!

Och så kom dagen, när du beräknades titta ut
Men du valde själv, den bästa dagen tillslut.
Pappa kunde inte fått en bättre present, på fars dag.
Du tittade mig i ögonen, och runt pappas finger tog du tag.

Du var så perfekt, så oförstörbar.
Så slät hy och en näsa underbar.
Vi betrakta dig i timmar, hur kunde det vara sant?
Att just vi två, har skapat, denna diamant?

Tiden gick så fort, snart du kunde greppa tag
om fingrar, och om saker av alla dess slag
Snart kunde du krypa och ta dig fram så lätt
Du kunde också prata, på ditt egna lilla sätt.

Ett år gick fort, din födelsedag var här!
Hur kunde det ske, ett år, bara sådär?
Det bästa år jag upplevt, med underbara dar
Och lika glatt ser jag fram emot den framtid som är kvar!

Nu går du, ropar "Mamma, hej!"
Och jag älskar hela hela vackra dej.
Det glittrar om dina ögon, ditt skratt lyser upp var dag
Vi är det bästa team, ett oslagbart lag!

Med stolthet ser jag dig, precis som du är
Den allra vackraste juvel, som vi håller så kär.
Alltid ska jag skydda dig, och vara din borg.
Hålla om dig om natten, och trösta när du känner sorg.

Att just jag får vara mamma, till dig min lilla prins
Är det vackraste på jorden jag mig kan tänkas finns
För vad vore större, än min kärlek till dig?
Ingenting, nej ingenting kan med den mäta sig!

Och orden kan fortsätta i all evighet
För orden om just dej, är de vackraste jag vet!
Jag älskar varje vecka, dag, timme och sekund
Med dig min ögonsten, som sover sött i denna stund!

Mamma!



Livet är härligt!Jag väljer det minsta paketet


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Precis! 1090 kalorier är extremt lite. Men jag har aldrig egentligen haft problem att gå ner i vikt, just för att jag inte naturligt är mullig eller överviktig. Så det ska nog gå prima att nå målvikten, även om jag äter mer än 1090 kcal. Det svåraste för mej är nog mitt extrema sötsug, men det brukar ge med sig efter första, eventuellt andra veckan! Vackert inlägg i övrigt! Kram

Postat av: Anonym

Vad fint du skrivit! Så varmt och kärleksfullt. Jag slår vad om att Liam är lika stolt och tacksam över att just DU är hans mamma! Även jag är lycklig över att du står mig nära. Tack för igår.

2008-01-15 @ 22:26:41
Postat av: Lena

FRÅN LENIS

2008-01-15 @ 22:27:18
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Mia

Oerhört vackert och fint skrivet :-)
Kraam!

2008-01-15 @ 22:57:03
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Mias lillasyster

Att få läsa detta, man ryser! Så vackert att man näst intill börjar gråta. Att få läsa en moders lycka till sitt barn är nog det vackraste som finns! Liam är en liten ängel, och precis lika vacker som sin mor! Våran lilla ängel är beräknad på din födelsedag.
Sköt om er! Kram!

2008-01-16 @ 12:49:25
URL: http://dulilla.blogg.se
Postat av: Sara

Åhh så vackert skrivet! Det är verkligen precis så. Önskar jag var lika duktig som du på att få ner det i ord. Liam är nog superstolt av att ha er som föräldrar precis som ni ärlika stolta att ha honom som son.
Du öppnar verkligen upp ditt inre... Du är en sann människa!

Tycker verkligen om dig...

Kram Sara

2008-01-16 @ 20:50:25
Postat av: Mia

Hallå!
Nej det verkar bara som att det är feber..hon hade feber imorse också, fast inte lika mycket som igår...så jobbigt när dom e sjuka, tycker hon kan få vara frisk nu..
Hoppas allt är bra med er??
Kraaamar!

2008-01-17 @ 12:20:03
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Mia

Heje!
Du är utmanad i min blogg :-)
Kramix!

2008-01-17 @ 19:37:41
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Emma

Du är så duktig att skriva raring, hoppas att allt är bra. Pussa på liam från mig. Kärlek!

2008-01-18 @ 20:00:08
URL: http://onlyfortheweak.webblogg.se
Postat av: Mia

Neeej vi har ju inte det, osmarta som vi är..Fredrik hade kötid han med förut men sen när vi fick den här brydde vi oss aldrig om att uppdatera hans kötid så den försvann...i sånt fall så hade vi haft en längre kötid nu och haft större chans att få en här i björklinge..typiskt..men inte så mycket att göra åt nu :-)
Jaa jättekul att vi hann ses, synd att Ebbis inte va på sitt bästa ute-humör..men det kommer fler tillfällen :-)
Hoppas det går bra i skolan imorn :-)
Kram,kram!

2008-01-20 @ 21:39:09
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Lena

Hjärtevän, hoppas du får en bra första dag i skolan igen efter lovet.

2008-01-21 @ 12:46:53
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback