träliga torsdag.

Vilken riktigt jobbig dag. Dagen började med att Liam var väldigt onöjd, ingenting var bra och jag var sååå väldans trött. Vi sover inte så bra i våran familj, och nu har Liam blivit jätteförkyld också. Nåväl, vi gick ut på en promenad vid 8.00, eftersom han bara gick och ställde sig vid dörren och hämtade overallen. Vi tog en sväng förbi farmor, åt lite mellanmål där och sen gick vi hem och var ute på gården. Sen var det lunch och sovdags. Så rolig var förmiddagen :) Eftermiddagen ägnades åt städning, och Liam var på ett strålande humör! Hittade på så mycket bus han bara kunde :)

Sen gick jag och Jenny på promenad, och jag som trodde att Liam skulle sova. När vi nästan var hemma vaknade han, och skrek och skrek. Stackarn var så täppt i näsan så han inte kunde andas. Väl hemma upptäckte jag att mina nycklar var borta. Inte i fickan, och inte i vagnen. PANIK. Ringde svärmor som var hemma och har nyckel. Hon mötte upp mig och jag kom in i lägenheten. MEN nycklarna var ju fortfarande borta. Usch, sånt där är riktigt jobbigt.
Någon timme senare plingade det på dörren och utanför står en granne med vår nyckel! Mitt hjärta slog dubbla slag kan jag lova. Vilken tur att vi har ett nyckelband som det står LIAM på, annars hade hon ju aldrig vetat vems det var! Sen, när Liam då hade vaknat tänkte han ju inte somna om. Han var på ett strålande humör. Det där humöret jag bara älskar! När vi låg i sängen hörde han en bil brumma där ute, han tittade på mig och sa: BL! BL! äntligen ett ord man kan förstå vad det betyder :) Sen låg han och pussades, och pussades, och pussades.

Nu sover han i sin spjälsäng som är upphöjd i ena änden med 3 tjocka böcker staplade. Han har riktigt svårt att andas, men hostan som var så jobbig tidigare idag verkar nästan borta, och det är ju skönt, även om det bara varar för en stund.

Sitter här med våran nya videokamera, och tänkte överföra lite filmklipp på Liam. Skrev ju igår till Mia att jag skulle göra det, så då tänkte jag att det var lika bra att ta tag i det så det blev gjort! SJÄLVKLART måste man installera något extrakort i datorn för att kunna överföra video. JÄVLA SKIT rent ut sagt. Inget jag har lust att lägga ut pengar på. Själva grejen med filmkamera för mig, är att kunna koppla till datorn och klippa, och bränna ut på dvd.
Dumma jag som inte kollat upp det ordentligt, tog det för givet med dagens teknik! Måste kolla om tiden gått ut för att lämna tillbaka den. Hoppas inte. Då dör jag nästan.

Nu ska jag ta en dusch, och hoppa ner i en renbäddad säng. Imorgon väntar studiebesök på Nicke Nyfiken, det dagis Liam kanske ska gå på! Spännande att se.

Godnatt kära vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback