Var det du som söp ner mig igår?

Ja, jag undrar just vem det kan ha varit! Jag som alltid vaknar så lätt av en liten knackning på dörren, en liam som vänder sig i sängen, eller en dörr som öppnas vaknadae inte när Fredrik i 25 minuter försökte väcka mig. Knackade på sovrumsfönstret, på altandörren, plingade på ytterdörren och ingen reaktion. Jag undrar just om någon har smygit i mig en kvarting sprit eller nåt, fast det naturligaste alternativ var nog att jag var väldigt utmattad och behövde min sömn. Fredrik åkte ner till svärmor för att hämta nyckel, men den hade ju jag hämtat tidigare på kvällen eftersom jag tappat mina. Så han ringde och ringde på min mobil, och jag fattade först inte vad fanken det var som lät. Tillslut gick jag upp, såg numret och tryckte upptaget. Han ringde igen, och jag svarade. Wops. Han fick komma in i lägenheten tillslut ändå :)

Inatt var en jobbig natt för Lilleman med denna bedrövliga snuva. Stackars liten. Vid 12 inatt tog jag honom i famnen och satte mig i sängen och slog på teletubbies. Kan säga att det inte dröjde länge förrän han somnade, och sen fick han sova i min famn eftersom det blev lättare att andas då. Var helt utslagen imorse när dom ringde från jobbet och frågade om jag ville jobba. jag var så duktig, jag sa nej! Är annars så otroligt dålig på det, säger ja rent automatiskt. Sen när jag lägger på ångrar jag mig. Hade väl varit fint med några extra timmar, men jag var så trött, och skulle ju hälsa på på Liams nya dagis idag.

Vi var där nu på förmiddagen, och jag kan säga att jag tycker att det verkar kanonbra! Fantastiskt bemötande av personalen, och mysiga lokaler. Liam som var så förkyld var itne så blyg, och gick in och ställde sig och dansade med barnen som hade disco.  Blir nog toppen!

Nu sover Liam i vagnen, helt utmattad. Vilken tur att vi har en hemma-mys-dag idag, och bara får slappa!


Kommentarer
Postat av: Mia

Ååå vad jobbigt med förkylningen för lill-killen, hoppas han snart piggar på sig!!
Kan inte låta bli att skratta lite åt Fredriks försök att försöka få uppmärksamhet av en sovandes Isabelle, men som du skrev så är det inte konstigt att du inte vaknade, har nog en hel del att sova igen...
Vad skönt med dagiset, sötkillen som börjar dansa å allt :-D

Ha haa det är samma här (ang singstar), skulle aldrig få för mig att sjunga karaoke på krogen eller nåt..om jag inte var packad då som sagt :-D
Så det blir nog inte så mycke skönsång för mig då heller :-)
Hoppas ni får en fin helg!!
Kraam!

Postat av: ingela

Skönt att få sova så djupt...vilket dagis var ni på?Ska Liam börja i höst eller?
Trevlig helg!!
Kram

2008-01-11 @ 19:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback