En mödosam promenad.

Till affären och tillbaka. Två bukar kattmat. "var det bra så?" kändes som ett hån. JA, det är bra så. Eller nej, jag skulle egentligen vilja plocka med mig en stor påse lösgodis, en påse pistagenötter, en korg med kex och en ädelost. Men, nej, det är bra så. Katterna får aldrig burkmat här hemma. Förutom när jag är själv hemma och itne orkar släpa en stor säck med kattmat hem. Katterna älskar när jag är själv hemma. Eller rättare sagt, dom älskar burkmat. Men idag dög inte hemköps. Kräsna katt. Jag har gått ända till affären och tillbaka, bara för kattuschlingarnas skull och vad får jag för det?
En snorkig katt.

Nu, tänker jag krypa ner i sängen igen, med boken "Är det någon där?" av Marian Keyes. Hoppas att jag gillar den lika mycket som alla andra böcker jag läst av henne, även om det var flera år sen sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback