En tyst blogg.

Okej. Jag vet, jag är hur dålig som helst på att blogga.Det finns egentligen ingen anledning. Eller, det kanske det finns.
Jag har njutit av böcker på senaste. Hur avkopplande är det inte, att ligga i soffan och bara läsa en bok?
Jag har alltid tyckt att jag slappnat av när jag suttit vid datorn och surfat, men egentligen så sitter jag bara alldeles för länge än jag borde och bara surfar runt bara för att. Kollar in vissa bloggar flera gånger i rad, utan att jag tänker på att jag klickar på länken. Det är dumt. Tiden som går kommer aldrig tillbaka.

Jag har också kommit igång på riktigt med mitt nya liv. Igårkväll tog jag mig en vilodag då regnet öste ner, satt i soffan hela kvällen och läste ut tsunami-boken. Imorse var jag ute och sprang 2,5km i spåret och ikväll ska jag ut på promenad med J & M.

Idag drog Liam och Fredde iväg till Östhammar. På fredag eller lördagkväll åker dom till Övik till mina föräldrar - utan mig.
Det känns lite jobbigt att vara ifrån dem så länge, men på sätt och vis är det också skönt att bara få vara ensam. Jag älskar att vara ensam - med handen på hjärtat. Jag njuter i fulla drag av att tvn är avstängd, alla saker som ligger framme bara är på grund av mitt eget slarv och att stå i duschen utan att någon antingen ropar på mig, eller står och skriker och bankar på dörren. Jag skäms inte över det heller. Men däremot kan jag lägga till att jag aldrig någonsin skulle vilja vara ensam jämt. Nej nej, när jag väl varit ensam ett par dagar, saknar jag det där bankandet på toarumsdörren. Och jag saknar den där snuttetrasan som alltid ligger slängd i något hörn och som man behöver leta rätt på ungefär 175ggr per dag. Och jag saknar den där godnattpussen, och att snusa Liam-nacke på nätterna.

Nu ska jag vika tvätt, därefter plocka undan. För man kan inte vara själv hemma utan att ha nystädat :P
Och att få fortsätta ha det nystädat fleeera dagar i rad också! :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Kära Bellaplutt. Jag skulle göra vad som helst för en halvtimme i duschen, utan ljud, utan skrik eller slammer. Bara det vackra ljudet av vatten som faller runt mig. Ta vara på de här dagarna. Du kommer att få tusentals och åter tusentals med lilleman. Läs, njut och kom in till stan och mys med mig. Puss

Postat av: Jessica

Guud vad duktig du är på att motionera=) själv känns det som man inte har karaktär till det...men skulle verkligen behöva,och nu på semestern har man ju faktiskt TID till det med..

Njut av att vara själv nuavis



Kram!!!

2008-07-08 @ 21:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback