Jag skulle redan ha gjort det.

Jag skulle ju hinna så mycket under min egentid. Typ tokstäda hela lägenheten tänkte jag. Vad hände?
Jadu, inte blev det städat iallafall. Nu har jag ikväll, imorgon, torsdag och halva fredag på mig. Det var ju mot slutet jag
bara skulle slappa och njuta av den välstäda lägenheten och unna mig en massa mys.
Ja, nu är det bara att sätta igång. Fast, jag har faktiskt tjuvbörjat och vikt all tvätt och plockat undan det mesta.
Så nu är det bara att dra fram dammsugaren och skurhinken.

Jag är så grymt sugen på att göra om i lägenheten. Typ köpa nya gardiner, krukor, tavlor, smidesljusstakar och skit. Gärna nytt överkast och mattor också. Och kanske fönsterlampor. Men samtidigt så är det så otroligt omotiverande att lägga ut en massa slantar på en bostad man vet att man bara bor temporärt i. Och på grejer som man kanske inte alls vill ha när man flyttar till hus. Äh. Nåt nytt kanske. Kanske ett nytt sängöverkast ändå. Och kanske ialalfall fönsterlampor. Smidesgrejer har vi i överflöd, men det värsta är att alla väggar här är av cement. Alltså man måste borra en massa för att sätta upp nya grejer. Och vi har ingen slagborr. Och Fredde är skitslö när det gäller att sätta fart med att borra.
En annan dag, en annan dag.

Jaja, jag borde iallafall sätta igång och städa nu.
borde. ska.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det är verkligen en superhemsk bok, så otroligt sorglig :-(



Känner igen det där med att vilja byta ut all inredning o bostaden uscha, jag skulle vilja göra om helt och bara kunna gå och vraka och välja vilka möbler man vill ha och allt annat utan att tänka på prislappen :-)

Superduktig du är med viktnedgången föressten, bra kämpat :-) Önskar att jag med hade sån karaktär!!

Kram på dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback