trotskvällar

Usch, vad lite jag har att blogga om. Händer inte direkt så mycket om dagarna nu när man bara går hemma och myser.
Var iväg till lekparken imorse, ingen där. Liam vart less ganska fort och pekade på vagnen och sa "Bappa". Han ville hem till pappa. Tro jag det, han har ju varit borta ända sen i torsdags! Så hem till pappa gick vi, och dom fick mysa och busa en massa. Sen drog vi in till stan, handlade lite mat och åkte hem igen.

Ikväll har vi bråkat. Jag och Liam. Jag undrar om han inte är snäppet envisare än mig till och med?
Han har sån fruktansvärd vilja så det gäller att sätta ordentliga gränser, så att han inte tror att han kan styra
och ställa. Usch det finns alldeles för många såna barn som bestämmer hur som helst över föräldrarna som
inte vågar sätta emot. Ikväll handlade det om nattning. Allt som oftast är han riktigt trotsig vid läggdags, och det tar läänge innan han somnar. Ikväll somnade han 20.45, vilket är nästan 2 timmar senare än vanligt. Och tyvärr blir det så ganska ofta nu för tiden.... Och sen vaknar han 06.20, pigg som en mört. Och vad inner jag om kvällarna? Ingenting.
Kanske får testa att lägga han lite tidigare imorgon på dagen, så kanske han är tröttare till kvällen.

Nu, ska jag hoppa i säng med min hyperspännande bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback